Gerència de Serveis de Comerç
Des de la Gerència de Serveis de Comerç treballem amb els ens locals i amb les principals associacions del teixit comercial de la província de Barcelona, per tal de promoure accions de millora en el desenvolupament del comerç urbà i de proximitat, perquè creiem en el treball conjunt entre el sector públic i el sector privat, com a forma per donar resposta a les noves necessitats i requeriments en els àmbits de la gestió comercial.
Es dona suport a un model de comerç que es caracteritza per un equilibri de formats d'oferta i per disposar d'un gran nombre d'empreses familiars, empreses petites i mitjanes que situades en la trama urbana de les nostres ciutats actuen com a factor de cohesió social i contribueixen a la mobilitat sostenible en la mesura en què es tracta d'un comerç basat en la proximitat, tot esdevenint també un element de convivència, seguretat, ciutadania, integració i progrés econòmic i social.
Per altra banda, treballem pels mercats municipals i els mercats de venda no sedentària, donem suport a les polítiques locals per aconseguir l'excel·lència dels mercats com a equipaments públics i incrementar la repercussió de les fires locals.
Els mercats municipals i els mercats de venda no sedentària no són només equipaments que acullen i dinamitzen activitat econòmica. Tenen una funció potencial d'articuladors socials (recuperació, difusió i exemplificació de determinats valors cívics) que justifica la cada cop més gran dedicació dels ens locals a potenciar-los i convertir-los en transmissors de valors cívics per a la ciutadania.
La presència d'activitat econòmica privada és un factor que ha de jugar a favor de la funció social.
Des de la Gerència de Serveis de Comerç, volem associar tot un conjunt de valors cívics al nostre model de comerç, entre ells la consciència per la sostenibilitat, i fer-los visibles a la ciutadania per tal que aquests actuïn com a transmissors.
Comerç de proximitat, sostenible, responsable i integrador.
On som