Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
Durant aquest mes de juliol s’han convocat les comissions creades dins el Pla de millora dels Serveis Públics de Consum (SPC) amb l’objectiu d’aprofundir en les propostes recollides a les primeres sessions de treball.
Imatge: Ajuntament de Barcelona
Imatge: Ajuntament de Barcelona
El Consell de Ministres ha aprovat un Reial Decret que modernitza el Sistema Arbitral de Consum per fer-lo més àgil i accessible a consumidors i empreses. A partir d'ara, tot el procés es podrà resoldre íntegrament de manera digital.
Imatge: wikimedia commons
Imatge: wikimedia commons
Aquests fitxers recopilen informació sobre l'historial creditici de les persones. Figurar-hi pot dificultar l'accés a productes financers, lloguers i serveis essencials. La suma mínima de deute per ser inclòs en aquest registre és de 50 euros per a persones físiques i 300 euros per a persones jurídiques.
Imatge: Agència Catalana del Consum
Imatge: Agència Catalana del Consum
El més senzill a l’hora d’evitar fraus en la venda d’entrades és comprar-les a través del canal oficial. És recomanable no accedir a la plataforma de venda a través d’enllaços de correu electrònic o SMS. Per altra banda, el Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha emès una nota informativa, on comenta el tema de les despeses de gestió i l'aplicació de recàrrecs.
Imatge: Ajuntament de Logronyo
Imatge: Ajuntament de Logronyo
L'OMIC oferirà servei al públic mitjançant aquesta xarxa de missatgeria instantània de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores. Les persones consumidores podran formular preguntes sobre assumptes rellevants en matèria de consum que siguin breus, concises. Per a qüestions més complexes, caldrà contactar amb l'oficina per les vies tradicionals: telèfon, correu electrònic, formulari web i atenció presencial.
Imatge: Roda de premsa ADICAE
Imatge: Roda de premsa ADICAE
El Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha reafirmat les posicions d'ADICAE relatives al control de la transparència tot i que sigui una acció col·lectiva de milers d'afectats i amb diverses entitats financeres implicades. Això vol dir que tots els afectats han de ser compensats des del primer moment en què se'ls va començar a cobrar de forma indeguda.
Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
El servei que ofereixen les UMIC està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de Consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets. Els veïns i veïnes d'aquests municipis poden presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Consulteu el calendari de visites.
Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
Ja està oberta la preinscripció d'una nova edició del "Curs d’iniciació a la defensa de les persones consumidores en l’àmbit local", dirigit a proporcionar als assistents un aprenentatge bàsic en l'àmbit del consum. L'acció formativa s'estructura en 30 hores lectives (20 presencials i 10 en línia) entre el 2 d'octubre i el 6 de novembre.
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum