La mediació de consum
La mediació en matèria de consum és un procediment voluntari de resolució extrajudicial de conflictes que facilita a les parts d'un litigi, persones consumidores i comerciants o empresaris, trobar punts d'entesa que posin fi al conflicte amb la intervenció d'una persona mediadora, experta en consum, que actua de manera neutral i imparcial.
Els serveis públics de consum, les associacions de consumidors, els col·legis professionals i altres entitats específiques per sectors econòmics estan habilitades per iniciar un procediment de mediació en consum.
Avantatges de la mediació:
- És un procés àgil;
- Facilita la comunicació entre les parts;
- La col·laboració en el procés és essencial, ja que permet assumir l'acord com a propi;
- En el procés es genera empatia i es disminueix la tensió;
- Evita processos administratius i judicials, la qual cosa permet estalviar temps i despeses.
Més informació: Com a solució, la mediació (díptic informatiu en format pdf)
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.