Com tramitar una reclamació de consum?
Una reclamació en matèria de consum és un tràmit que el consumidor dirigeix a l'administració competent quan es presenta un conflicte o desacord amb una empresa o un professional que li ha venut un producte o prestat un servei, posant de manifest els fets i sol·licitant una solució o una compensació.
Abans de presentar la reclamació a un servei públic de consum, és imprescindible haver-se dirigir directament a l’empresa amb la qual ha existit el conflicte i disposar d’un comprovant de la reclamació. Per exemple: un full de reclamació segellat, una carta certificada amb avís de recepció o, en el cas de les companyies de serveis bàsics amb atenció telefònica, el número d’incidència.
Un cop feta la reclamació, l’empresa disposa de 30 dies per donar una resposta. Si no ho fa o la resposta no és satisfactòria, es pot presentar una reclamació a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’ajuntament on estigui domiciliat el consumidor. Si al municipi no hi ha cap oficina, la competència correspon a l’oficina supramunicipal que correspongui i, si no n’hi ha, a la de l’àmbit de Catalunya.
En aquest enllaç trobaràs un cercador de tots els serveis públics de consum de la demarcació de Barcelona. Si el teu municipi no apareix en el cercador, recorda que a les localitats on l’ajuntament no disposa de oficina pròpia, la Diputació de Barcelona facilita un servei integral d’atenció a la ciutadania en matèria de consum, informa’t a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del teu ajuntament.
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.