Consultoria
Des del Servei d'Assistència Econòmico-Financer s'ofereixen una sèrie d'anàlisis de la situació econòmica i financera de l'entitat local, adreçats als diferents nivells tècnics i polítics d'aquesta àrea.
S'han establert diferents tipus d'estudis amb l'objectiu de cobrir les diferents necessitats d'informació detectades a les entitats locals, en funció de l'exigibilitat legal, la immediatesa requerida o el grau d'aprofundiment necessari. Aquests estudis són els següents:
- Informe d'anàlisi economicofinancer
- Informe de Pla de viabilitat econòmica local
- Elaborar l'inventari de béns
Informe d’anàlisi economicofinancer
És un estudi d’anàlisi estadístic de les dades referit als cinc darrers exercicis tancats i aprovats, orientat a valorar tècnicament la situació econòmica i financera de l’Ens Local, identificar les tendències de les principals magnituds comptables i proposar recomanacions per la millora de la gestió econòmica i financera.
Poden ser sol·licitats per qualsevol Ens Local de la demarcació territorial de la Diputació de Barcelona que hagi signat el present Conveni i tingui, al menys, cinc exercicis tancats en les bases de dades de la xarxa. Per la seva realització és necessari haver aprovat la liquidació de l’exercici immediat anterior.
No obstant això, queda limitat a una actuació per entitat i legislatura, llevat que existeixin raons de gestió extraordinàries, singulars o de gravetat que justifiquin una segona actuació. En qualsevol cas l’abast de l’actuació sempre es limita als cinc darrers exercicis liquidats i no inclou els ens dependents.
Per aquestes actuacions s’obriran convocatòries anuals fins el 30 de setembre per actuacions referides a l’any anterior.
Quan un Ens Local vulgui sol·licitar aquesta actuació caldrà adreçar una petició per via telemàtica de la Plataforma Municipal de Tràmits de Diputació de Barcelona en la convocatòria oberta en el moment de la petició.
Informe de Pla de viabilitat econòmica local
Es tracta d'un estudi amb tècniques estadístiques que té l'objectiu de poder planificar els futurs escenaris econòmics i financers en els propers exercicis. A més, si cal, analitza l'aplicació de mesures correctores immediates necessàries per recuperar els equilibris econòmics i financers.
Podran ser sol·licitats per qualsevol Ens Local de la demarcació territorial de la Diputació de Barcelona. En aquest cas l’abast de l’actuació sempre serà el grup municipal consolidable als efectes dels controls d’estabilitat, parteix del darrer exercici liquidat i compren l’exercici corrent més 1, 3 o 5 exercicis futurs.
Per aquestes actuacions s’obriran convocatòries anuals fins a 30 de setembre. Per realitzar-se l’actuació caldrà haver aprovat la liquidació de l’exercici anterior a la data de la petició. A la petició caldrà adjuntar l’informe de l’interventor que acompanya la aprovació de liquidació. Cas de no deduir-se d’aquest informe la necessitat de l’actuació, caldrà acompanyar-lo, a més, d’un escrit signat pel titular de la intervenció motivant la necessitat de l’actuació sol·licitada.
Quan per raons tècniques no sia possible iniciar l’actuació dins de la vigència de la convocatòria, podrà ser aplaçada a la convocatòria següent. Un cop aprovada l’actuació, i havent transcorreguts 9 mesos sense que hagi estat possible la seva realització, Diputació de Barcelona anul·larà l’actuació si es considera que el nivell de col·laboració de l’entitat sol·licitant no és l’adequat.
Quan un Ens Local vulgui sol·licitar aquesta actuació caldrà adreçar una petició per via telemàtica de la Plataforma Municipal de Tràmits de Diputació de Barcelona en la convocatòria oberta en el moment de la petició.
Elaborar l'inventari de béns
És un estudi d'aflorament dels béns i drets, de qualsevol naturalesa, que constitueixen el patrimoni de l'entitat, elaborat segons els criteris de gestió que regulen el servei descrit la part de Suport, i buscant deixar a l'entitat en condicions d'iniciar l'ús d'aquest servei.
L’oferta d’aquesta actuació està limitada als Ajuntaments de menys de 5.000 habitants amb conveni ASGEL aprovat.
Quan un Ens Local vulgui sol·licitar aquesta actuació caldrà adreçar una petició per via telemàtica de la Plataforma Municipal de Tràmits de Diputació de Barcelona en la convocatòria oberta en el moment de la petició.
Un cop aprovada l’actuació, i havent transcorreguts 9 mesos sense que hagi estat possible la seva realització, Diputació de Barcelona anul·larà l’actuació si es considera que el nivell de col·laboració de l’entitat sol·licitant no és l’adequat.