© Josep Cano/Diputació de Barcelona
La implantació del model centrat en la persona, basat en el sistema de Resposta Eficient en Teleassistència RET, ha suposat la personalització del servei en les prestacions i la tecnologia associada. D’aquesta manera, s’ha aconseguit donar una resposta adaptada a les necessitats de cada persona amb una major eficiència i un alt valor tecnològic.
Aquest model, que es va implantar durant l’any 2017 i que avui està completament implementat, ha permès establir la prestació de servei que necessita cada persona usuària en funció del seu perfil, els seus riscos i les seves necessitats. El Servei Local de Teleassistència assigna un dels tres nivells de suport, segons les relacions socials, nivell de salut i si disposen o no de persones cuidadores professionals. A més, el model contempla un quart nivell de risc que s’activa en situacions concretes, com ara una sospita de maltractaments, catàstrofes naturals, un intent de suïcidi o d’altres casos específics.
D’aquesta manera, s’ha pogut intensificar l’atenció a persones amb major situació de risc o vulnerabilitat, i evitar una excessiva protecció a aquelles amb més autonomia, a través d’accions preventives i participatives.
Uns dels èxits del model és que contempla, des d’un inici, l’assignació de tecnologia de suport complementària a la prestació i, per tant, permet donar cobertura a totes les persones usuàries que puguin requerir d’aquest reforç.
Durant l’any 2017 i en aquest 2018, el ritme d’assignació de dispositius complementaris al servei bàsic de teleassistència s’ha incrementat fins arribar durant el mes de maig a més de 12.000 dispositius. La finalitat és reforçar l’autonomia i la seguretat de la persona usuària a la seva llar, i també al carrer per a aquelles persones que ho necessitin.
En aquest sentit, el Servei Local de Teleassistència disposa d’una banda, de dispositius de seguretat per persones amb més riscos a les serves llars com detectors de foc i fum, gas, monòxid de carboni. D’altra banda el servei instal·la també dispositius per a persones amb més riscos per la seva situació de salut, com detectors de caigudes o de mobilitat/passivitat, i dispositius de teleassistència mòbil per aquelles persones amb situacions d’aïllament geogràfic i social que necessiten el servei de teleassistència fora de casa.
Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #11 - juny de 2018
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia