Butlletí Servei de Teleassistència
Abril 2021 - Especial nova contractació - #18

Novetats

Ampliem les unitats mòbils de segona resposta

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

Les unitats mòbils (UM) del Servei Local de Teleassistència són un recurs clau de resposta ràpida i eficaç que actua les 24 hores i els 365 dies de l’any. Amb el nou contracte que iniciem el 2021 aquestes unitats s’amplien de 29 a 42. [+]

Es manté l’organització d’aquestes unitats en funció de tres tipologies d’intervenció per dotar de més eficàcia les respostes que es donen a les persones usuàries:

  • Emergències: situacions on la salut i el benestar de la persona poden estar, de forma real o potencial, en perill. Requereix la mobilització immediata de la UM més propera en un temps inferior a 40 minuts. 
  • Contingències: situacions on es requereix la intervenció de la UM, però la salut i el benestar de la persona no estan en risc. S’estableix un temps màxim d’intervenció, però sense la immediatesa de l’emergència (48h en el cas d’altes urgents o resolució d’avaries, per exemple).
  • Activitat programada: intervencions que s’han programat amb anterioritat i s’ha fixat una cita prèvia (seguiments específics, acompanyaments, etc.).

De les 42 unitats mòbils previstes, 16 seguiran sent de primera resposta amb una finalitat reactiva d’atendre emergències (com una caiguda) i contingències (com un equip de teleassistència desconnectat), i si hi ha una necessitat puntual del servei també poden atendre activitats programades. Aquestes unitats tenen una base territorial, acordada amb els ens locals, com a lloc d’estacionament i canvi de torn de professionals, així com a punts de custòdia de claus per als municipis propers.

Les unitats mòbils de segona resposta passen de 13 a 26, amb l’objectiu principal de donar suport al procés de digitalització del servei,  així com de seguir gestionant l’activitat programada (com la recollida de claus per a la seva custòdia, seguiments, o revisions de dispositius de seguretat, entre d’altres) i, eventualment, atendre contingències. Són unitats que no necessiten d’una base territorial ja que circulen de forma continua pel territori de la província.

Aquesta ampliació, que representa un 45% del total d’unitats mòbils, i implica un augment d’un 25% de les hores anuals d’activitat d’aquestes unitats, pretén donar una major i més propera cobertura a tot el territori de la província de Barcelona.

Finalment, també hem reforçat el compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 en relació amb el suport a la sostenibilitat, de manera que, com a mínim, 29 vehicles tindran distintiu ambiental ECO o ZERO.

Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #18 - Abril 2021 - Especial nova contractació

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar