Font: Diputació de Barcelona
Durant el 23 i 25 de maig es va celebrar la 16ena Conferència Internacional d'Atenció Integrada (16th International Conference on Integrated Care), espai on a través de ponències, sessions de treball i exposició de pòsters, institucions, entitats i empreses de l'àmbit social i sanitari de tot el món expliquen les seves bones pràctiques en atenció integrada.
En aquesta edició que va tenir lloc a Barcelona, el Servei Local de Teleassistència va ser escollit per exhibir i presentar un pòster atesa la seva implantació com a programa social al territori de la demarcació i en constituir una experiència col·laborativa avançada en l'àmbit públicoprivat.
Aquest és un element clau que ha permès créixer al servei tant quantitativament – actualment té una cobertura de més del 10% de la població de 65 anys i més d'un 26% sobre les persones majors de 80 anys – com quantitativament, tant pel que fa al alt grau de desenvolupament de les prestacions que ofereix com pel fet de comptar amb una elevada satisfacció per part de les persones usuàries.
En el marc de la Conferència, s'ha presentat com mitjançant la construcció d'una forta xarxa de col·laboració públicoprivada s'ha pogut avançar en aspectes com la innovació tecnològica, per l'aliança amb l'empresa prestadora Tunstall Televida, en l'àmbit preventiu amb la cooperació institucional que es té amb els Mossos d'Esquadra i els Bombers de Catalunya i en termes de coordinació en l'atenció a emergències sanitàries i socials amb els agents de la comunitat, com el Servei d'Emergències Mèdiques.
Tot i aquestes fites aconseguides, també s'ha volgut remarcar els reptes pendents pel que fa a una integració en l'àmbit dels sistemes d'informació de caire sociosanitari, així com pel que fa al desig d'avançar cap a models d'atenció centrats en la persona o la incorporació de la família com a peça clau del servei.
En aquest sentit, cal esmentar que en el marc d'aquesta col·laboració s'ha pogut desenvolupar la teleassistència adaptada a col·lectius amb necessitats especials o els dispositius de seguretat per actuar de forma preventiva davant riscos a la llar i sobre la salut de la persona, actualment més de 5.000. Així mateix, solament en el marc del seguiment de les persones usuàries s'han realitzat més de 60.000 visites domiciliàries i pel que fa la coordinació amb els agents d'atenció a emergències de la comunitat s'han gestionat més de 100.000 trucades i s'han realitzat 37.000 trucades de caire preventiu sobre aspectes de seguretat a la llar i al carrer a les persones usuàries.
El Servei Local de Teleassistència que ja compta amb més de 69.000 persones usuàries actualment té una forta experiència pel que fa a la col·laboració públicoprivada, bona pràctica que ja va ser reconeguda per diverses institucions com el marc del Premi Europeu del Sector Públic (EPSA) que convoca Institut Europeu d'Administració Pública o experiència seleccionada per l'Observatori de la cooperació publicoprivada en l'atenció a la dependència, iniciativa d'ACRA, patronal d'empreses i entitats de recursos assistencials per a gent gran de Catalunya amb la Fundació ESADE en el marc del programa PARTNERS per a una millor governança local.
Enllaç al poster aquí.
Boletín: Servei Local de Teleassistència
Número de boletín: #5 - juny de 2016
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia