Objectiu i continguts
La Diputació de Barcelona ofereix aquesta exposició amb la finalitat d’incidir directament en l’educació sobre el consum de la joventut, amb la voluntat d’ajudar-los a devanir-se una ciutadania responsable del seu propi consum i conscient del seu paper com a persones consumidores tot coneixent els seus drets i deures.
L’objectiu principal és transmetre l’aprenentatge que, com a persones consumidores, és clau, és a dir la importància de:
- a) Informar-se. L’exposició desperta les ganes d’informar-se i permet entendre la importància de saber què comprem i les seves condicions.
- b) Llegir. A l’exposició, el públic comprova que la lectura és necessària per entendre i gestionar condicions, devolucions, garanties, etc.
- c) Guardar. L’exposició mostra la importància de guardar comprovants que ens ajudaran, si cal, a reclamar, fer devolucions, aconseguir informacions, etc.
- d) Reclamar. A l’exposició es coneixen quins són els drets de la persona consumidora front a una reclamació.
Aquesta proposta expositiva apel·la directament a l’experiència fent que els usuaris llegeixin, pensin i actuïn des que entren fins que surten.