Subvenciones de Cultura

 

Justificacio

Convocatòria de subvencions, mitjançant el procediment de concurrència competitiva, destinades a donar suport a activitats impulsades dins la província de Barcelona per les entitats representatives dels diferents sectors culturals i teixits culturals i/o dels seus professionals l’any 2024.

Text de les bases i de l'extracte 

Període de justificació de les sol·licituds
Els períodes de justificació d’aquesta convocatòria són:

Període voluntari de justificació Per a qui no hagi justificat en el període voluntari
Del 14 d'octubre al 15 de novembre de 2024 De l'1 de gener al 28 de febrer de 2025

 

Cal tenir en compte que a data de la justificació, el projecte ha d’haver finalitzat en la seva totalitat i les factures han d’estar pagades.

El formulari de justificació ha de ser signat pel representant legal, a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona en el següent enllaç:

https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/cultura/tramits/202420245120015023AAGSC_2608.asp

Documentació de justificació

Recurs: Guia per complimentar el formulari de justificacions ERS 2024 [pdf] (botó dret i desar el document)

Altres documents: A més de la memòria d’actuació i la memòria econòmica, caldrà aportar la documentació gràfica o digital on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en l’execució de l’activitat subvencionada i les factures i comprovants de pagament de les despeses imputades a la Diputació de Barcelona.

Tramitació electrònica de les justificacions

El formulari de justificació, que trobareu a l’enllaç https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/cultura/tramits/202420245120015023AAGSC_2608.asp, ha d’estar signat pel representant legal, a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona.

Per sol·licitar el certificat de signatura digital i obtenir informació de com fer el tràmit, podeu consultar el web de certificats digitals.

També podeu signar amb el DNI electrònic.

Requisits tecnològics per poder tramitar les sol·licituds a la seu electrònica de la Diputació de Barcelona [document PDF tutorial java]

Apunt informatiu

Els interessats que tinguin dificultats per realitzar la presentació electrònica de documentació requerida en les diferents fases (sol·licitud, esmena, justificació...) d’aquesta convocatòria podran, abans de finalitzar el termini de presentació, dirigir-se al Registre General de la Diputació de Barcelona (Rambla Catalunya 126, Barcelona), on rebran assistència per part dels funcionaris adscrits a la Unitat de Registre-Oficina d’Assistència en matèria de registres per realitzar aquest tràmit, de dilluns a divendres de 10 a 13 hores. Prèviament caldrà consultar al web els horaris i condicions per a la presència física al Registre en aquest enllaç.

Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Important

En aquest darrer supòsit, l’interessat haurà d’anunciar a la Gerència de Serveis de Cultura mitjançant correu electrònic adreçat a gs.cultura@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada abans de la finalització del termini establert de la convocatòria.

Justificacio

Convocatòries de subvenció per a activitats de cultura popular i tradicional a realitzar dins de la demarcació de la Diputació de Barcelona durant l'any 2024, organitzades per entitats culturals i federacions culturals sense finalitat de lucre.

Text de les bases, extractes i resolucions d'ambdues convocatòries 

 Entitats 

 Federacions 

Període d’acceptació de les subvencions

L’Acord de la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona contempla la possibilitat que totes aquelles associacions i fundacions puguin beneficiar-se de les mesures de foment recollides en la Llei 11/2023 de foment de l’associacionisme, de data 27 de desembre de 2023. Aquestes mesures de foment derivades de la Llei 11/2023 se circumscriuen, principalment, a l’abonament per avançat del 50% de l’import de les subvencions per a aquelles associacions i fundacions que compleixin uns requisits recollits a l’articulat de la llei.

Per ser beneficiari de l’avançament del 50% de l’import de la subvenció atorgada cal complir els requisits establerts en l’article 5 de la Llei 11/2023, cas de les associacions, i els requisits de l’article 5 més els requisits específics de l’article 28, cas de les fundacions, i emplenar el formulari electrònic d’acceptació, a través de la Seu electrònica de la Diputació de Barcelona que trobareu en el següent enllaç que estarà obert del 29 de juliol fins el 31 d’octubre de 2024:

Acceptació Entitats:
https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/cultura/tramits/202420245120014863AAGSC_2197.asp

Acceptació Federacions:
https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/cultura/tramits/202420245120014853AAGSC_2197.asp

Període de justificació de les sol·licituds
Les subvencions atorgades hauran de justificar-se com es descriu a continuació:

Període voluntari de justificació Per a qui no hagi justificat en el període voluntari
Del 14 d'octubre al 15 de novembre de 2024 Del 2 de gener al 28 de febrer de 2025

 

Tramitació electrònica de les justificacions

Les justificacions i la documentació annexada s’hauran de presentar a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona en els enllaços que s’obriran a partir del 14 d'octubre de 2024:

Documents de justificació

Entitats:
Compte justificatiu CPT entitats:

Federacions:
Compte justificatiu CPT federacions:

Recurs: Guia per complimentar el formulari de justificacions CPT 2024.pdf (botó dret i desar el document) 

Per a l’acceptació de les justificacions, caldrà que la despesa correspongui a una activitat realitzada dins el període de l'1 de gener de 2024 al 31 de desembre de 2024 i hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

A més del compte justificatiu caldrà aportar la documentació gràfica o digital on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en l’execució de l’activitat subvencionada.

Per a les concessions superiors a 3.000€ i per tal d’obtenir una evidència raonable de l’adequada aplicació de la subvenció, l’entitat beneficiaria haurà de presentar una mostra de justificants de despesa del projecte subvencionat. La mostra seleccionada estarà conformada per totes les factures imputades a la Diputació de Barcelona. En el cas de concessions inferiors o iguals a 3.000€ la Gerència de Serveis de Cultura farà les comprovacions que consideri oportunes.

Signatura digital

Per sol·licitar el certificat de signatura digital i obtenir informació de com fer el tràmit, podeu consultar el web de certificats digitals.

També podeu signar amb el DNI electrònic.

Requisits tecnològics per poder tramitar les sol·licituds a la seu electrònica de la Diputació de Barcelona [document PDF tutorial java]

Apunt informatiu

El Registre electrònic està operatiu les 24 hores del dia, de dilluns a diumenge, per als tràmits que estan disponibles a través de la Seu Electrònica, on també trobareu informació actualitzada sobre cadascun d'ells.

Les consultes relacionades amb el Registre General s’atenen al telèfon 934 022 113 i a l’adreça de correu electrònic registre.general@diba.cat.

Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Important

En aquest darrer supòsit, l’interessat haurà d’anunciar a la Gerència de Serveis de Cultura mitjançant correu electrònic adreçat a gs.cultura@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada abans de la finalització del termini establert de la convocatòria.

Justificacio

Convocatòria de subvencions destinades a finançar fires, cicles i festivals artístics organitzats per entitats privades del sector cultural que tenen el seu àmbit d’actuació dins la demarcació de la Diputació de Barcelona durant l’any 2024. 

Text de les bases i extracte de la convocatòria 

Justificacions

Termini de presentació de justificacions 

  • Justificació voluntària fins al 15 de novembre de 2024
  • Justificació final entre el 15 de gener i el 28 de febrer 2025

Les justificacions i la documentació annexada s’hauran presentar electrònicament a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona en el següent enllaç:

https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/cultura/tramits/202420245120014823AAGSC_2608.asp

AVÍS Per tal d’omplir i visualitzar correctament la documentació en PDF cal descarregar la darrera versió d’Adobe Acrobat Reader DC.

Documentació a presentar i models de justificació

Opció 1: per a subvencions inferiors o iguals a 20.000€

Compte justificatiu simplificat, que contindrà:

  1. Memòria d’actuació [pdf]  
    AVÍS: Per accedir correctament als documents premeu el botó dret del ratolí i seleccioneu l'opció Desa l'enllaç com a…
  2. Memòria econòmica. Document en format excel, que conté el “Balanç econòmic final d’ingressos i despeses” i la “Relació de despeses”. Disposeu de quatre versions: per a registres fins a 100 factures, fins a 300 factures, fins a 600 factures i fins a 1.000 registres de factures. 
  3. Justificants de les despeses relacionades a la memòria econòmica (factures i rebuts de pagament) imputades a la subvenció concedida per la Diputació de Barcelona.
  4. Documentació gràfica de l’esdeveniment de l’any 2024, que reculli el programa complet de forma unitària, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

Opció 2: per a qualsevol subvenció concedida independentment del seu import

Compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditor, que contindrà:

  1. Memòria d’actuació [pdf]
  2. Memòria econòmica amb informe d’Auditor [pdf]  
  3. Documentació gràfica de l’esdeveniment de l’any 2024, que reculli el programa complet de forma unitària, on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

Tramitació electrònica de les justificacions

Les justificacions i la documentació annexada s’hauran presentar electrònicament a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona

https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/cultura/tramits/202420245120014823AAGSC_2608.asp

Signatura digital

Per sol·licitar el certificat de signatura digital i obtenir informació de com fer el tràmit, podeu consultar el web de certificats digitals.

També podeu signar amb el DNI electrònic.

Requisits tecnològics per poder tramitar les sol·licituds a la seu electrònica de la Diputació de Barcelona [document PDF tutorial java]

Apunt informatiu

El Registre electrònic està operatiu les 24 hores del dia, de dilluns a diumenge, per als tràmits que estan disponibles a través de la Seu Electrònica, on també trobareu informació actualitzada sobre cadascun d'ells.

Les consultes relacionades amb el Registre General s’atenen al telèfon 934 022 113 i a l’adreça de correu electrònic registre.general@diba.cat.

Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Important

En aquest darrer supòsit, l’interessat/ada haurà d’anunciar a la Gerència de Serveis de Cultura mitjançant correu electrònic adreçat a oda@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada abans de la finalització del termini establert de la convocatòria.

Justificacio

Convocatòria de subvencions destinada a finançar projectes i activitats de les orquestres simfòniques o de cambra professionals i estables que tinguin la seva seu social a la demarcació de Barcelona (excloent Barcelona ciutat).

Justificacions

Termini de presentació de justificacions del 16 de setembre al 18 de novembre de 2024. 

Les justificacions i la documentació annexada s’hauran presentar electrònicament a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona:

https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/cultura/tramits/trc_580.asp

AVÍS Per tal d’omplir i visualitzar correctament la documentació en PDF cal descarregar la darrera versió d’Adobe Acrobat Reader DC.

Documentació a presentar i models de justificació

Opció 1: per a subvencions inferiors o iguals a 20.000€

Compte justificatiu simplificat, que contindrà:

  1. Compte Justificatiu_Simplificat_ Memòria d’actuació orquestres 2024 [pdf]  
    AVÍS: Per accedir correctament als documents premeu el botó dret del ratolí i seleccioneu l'opció Desa l'enllaç com a…
  2. Compte justificatiu simplificat: Memòria econòmica. Document en format excel, que conté el “Balanç econòmic final d’Ingressos i despeses” i la “Relació de despeses de la memòria econòmica”. Disposeu de quatre versions: per a registres fins a 200 factures, fins a 500 factures, fins a 1.000 factures i fins a 1.200 registres de factures. 
  3. Justificants de les despeses relacionades a la memòria econòmica (factures i rebuts de pagament) imputades a la subvenció concedida per la Diputació de Barcelona.
  4. Documentació gràfica o digital on s’acrediti que l’entitat beneficiaria fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

Recurs: Guia per complimentar el Compte justificatiu simplificat: memòria d’actuació i memòria econòmica [pdf]

Opció 2: per a qualsevol subvenció concedida independentment del seu import

  1. Compte Justificatiu amb Informe d’Auditor: Memòria d’actuació orquestres 2024 [pdf]
  2. Memòria econòmica abreujada justificativa del cost de l’activitat amb informe d’Auditor [pdf]  
  3. Documentació gràfica o digital on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

Tramitació electrònica de les justificacions

Les justificacions i la documentació annexada s’hauran presentar electrònicament a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona:

https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/cultura/tramits/trc_580.asp

Per sol·licitar el certificat de signatura digital i obtenir informació de com fer el tràmit, podeu consultar el web de certificats digitals.

També podeu signar amb el DNI electrònic.

Requisits tecnològics per poder tramitar les sol·licituds a la seu electrònica de la Diputació de Barcelona [document PDF tutorial java]

Apunt informatiu

Els interessats que tinguin dificultats per realitzar la presentació electrònica de documentació requerida en les diferents fases (sol·licitud, esmena, justificació...) d’aquesta convocatòria podran, abans de finalitzar el termini de presentació, dirigir-se al Registre General de la Diputació de Barcelona (Rambla Catalunya 126, Barcelona), on rebran assistència per part dels funcionaris adscrits a la Unitat de Registre-Oficina d’Assistència en matèria de registres per realitzar aquest tràmit, de dilluns a divendres de 10 a 13 hores. Prèviament caldrà consultar al web els horaris i condicions per a la presència física al Registre en aquest enllaç

Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Important

En aquest darrer supòsit, l’interessat/ada haurà d’anunciar a la Gerència de Serveis de Cultura mitjançant correu electrònic adreçat a oda@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada abans de la finalització del termini establert de la convocatòria.

Accediu al Catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona per al període de 2024-2027 amb els recursos econòmics, materials i tècnics que la corporació posa a disposició dels governs locals de la demarcació.

Enllaç als recursos del Catàleg de serveis de l'Àrea de Cultura

Enllaç a les gravacions de les sessions informatives

2023

Justificacio

Convocatòries de subvenció per a activitats de cultura popular i tradicional a realitzar dins de la demarcació de la Diputació de Barcelona durant l'any 2023, organitzades per entitats culturals i federacions culturals sense finalitat de lucre.

Text de les bases i dels extractes d'ambdues convocatòries 

Període de justificació de les sol·licituds

Període voluntari de justificació Per a qui no hagi justificat en el període voluntari
Del 16 d'octubre al 17 de novembre de 2023  Del 2 de gener al 29 de febrer de 2024

 

Tramitació electrònica de les justificacions 

Les justificacions i la documentació annexada s’hauran de presentar a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona en els enllaços que s’obriran a partir del 15 d'octubre de 2023 per al període voluntari de justificació i a partir del 2 de gener de 2024 per a qui no hagi justificat en el període voluntari: 

Documents de justificació

NOU:  Recursos 

Per a l’acceptació de les justificacions, caldrà que la despesa correspongui a una activitat realitzada dins el període de l'1 de gener de 2023 al 31 de desembre de 2023 i hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

A més del compte justificatiu, caldrà aportar la documentació gràfica o digital on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en l’execució de l’activitat subvencionada.

Per a les concessions superiors a 3.000€ i per tal d’obtenir una evidència raonable de l’adequada aplicació de la subvenció, l’entitat beneficiaria haurà de presentar una mostra de justificants de despesa del projecte subvencionat. La mostra seleccionada estarà conformada per totes les factures imputades a la Diputació de Barcelona. En el cas de concessions inferiors o iguals a 3.000€ la Gerència de Serveis de Cultura farà les comprovacions que consideri oportunes.

Els formularis de justificació s’han de lliurar en PDF degudament signades electrònicament.

Signatura digital

Per sol·licitar el certificat de signatura digital i obtenir informació de com fer el tràmit, podeu consultar el web de certificats digitals.

També podeu signar amb el DNI electrònic.

Requisits tecnològics per poder tramitar les justificacions a la seu electrònica de la Diputació de Barcelona [document PDF tutorial java]

Apunt informatiu

El Registre electrònic està operatiu les 24 hores del dia, de dilluns a diumenge, per als tràmits que estan disponibles a través de la Seu Electrònica, on també trobareu informació actualitzada sobre cadascun d'ells.

Les consultes relacionades amb el Registre General s’atenen al telèfon 934 022 113 i a l’adreça de correu electrònic registre.general@diba.cat.

Tot això, sens perjudici de la presentació en qualsevol altre registre electrònic de les administracions públiques catalanes o de la resta de subjectes als que es refereix l’article 2.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Important

En aquest darrer supòsit, l’interessat/ada haurà d’anunciar a la Gerència de Serveis de Cultura mitjançant correu electrònic adreçat a gs.cultura@diba.cat i a registre.general@diba.cat, la tramesa efectuada abans de la finalització del termini establert de la convocatòria.

Finalitzat

Objecte

La present convocatòria de subvencions té per objecte contribuir al sosteniment de les despeses derivades de les obres i/o actuacions de reforma, millora i manteniment d’equipaments culturals locals de titularitat pública.

Estat de la convocatòria

Les bases de al convocatòria es van aprovar el 17 de desembre de 2020:

La resolució s’ha publicat el 4 de juny de 2021:

Període d’execució 

El període d’execució per totes les concessions és des de l'1 de gener de 2021 fins al 31 de desembre de 2022.

Consulteu el següent document:

Tipologia d’actuacions  

Tot i que a la resolució no es fa referència respecte a les tipologies d’actuacions presentades que siguin subvencionables i les que no, es recorda que l’article 4 de les Bases determina quines tipologies d’actuacions poden ser objecte de subvenció. Per tant, les despeses d’actuacions no incloses en aquesta relació no seran considerades elegibles.

Tipologia de despesa

Només és subvencionarà despeses de capítol 6 i 7 destinades a l’adquisició de béns de naturalesa inventariable, necessaris per al funcionament dels serveis i les altres despeses que tinguin caràcter amortitzable. Les despeses de manteniment i reposició d’inversions són elegibles sempre que suposin un increment de capacitat, rendiment, eficiència o allargament de la vida útil del bé.

Contràriament, no són elegibles les despeses de capítols I, II i IV. En aquest cas no seran objecte d’ajudes, per exemple, les actuacions de pintura ordinària (no inclosa en la realització d’obres), les actuacions de manteniment de la maquinària de climatització o ascensors, etc.

Justificacions

La justificació de despesa ha de ser única per a la totalitat de l’ajut, independentment del nombre d’equipaments inclosos a la resolució i de la periodificació del finançament (2021/2022).

NO es podran fer justificacions parcials. Caldrà presentar una única justificació un cop finalitzades les actuacions objecte de subvenció.  

Els períodes de justificació d’aquesta convocatòria són:

  • Un període voluntari de justificació entre l’1 de gener i el 15 de novembre de 2022.
  • Entre l’1 de gener i el 31 de març de 2023, per als que no hagin justificat en l’esmentat període voluntari.
  • IMPORTANTPer a qui hagi sol·licitat ampliació dels terminis d’execució i  justificació el període finalitza el 15 d’agost. Execució fins al 31 juliol.

Cal tenir en compte que a data de la justificació, l’actuació ha d’haver finalitzat en la seva totalitat i les factures han d’estar pagades, o com a mínim aprovades com a obligació reconeguda per l’ens beneficiari de la subvenció.

Les justificacions i la documentació annexada s’hauran de presentar a través del Portal Municipal de Tràmits (PMT), degudament signades electrònicament pel representant legal. A la seu electrònica de la Diputació de Barcelona, en el següent enllaç https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ens/cultura/J_equipaments.asp, trobareu una guia de com fer el tràmit.

Documents de justificació

  • Formulari Justificació Equipaments [pdf] AVÍS: Per accedir correctament als documents premeu el botó dret del ratolí i seleccioneu l'opció “Desa l'enllaç com a...“.
  • Guia per complimentar el formulari [pdf]
  • Altres documents: A més del formulari de justificació, caldrà aportar la documentació gràfica o digital on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en l’execució de l’actuació subvencionada.

Nou: Ampliació dels terminis

Amb posterioritat a l’acord de concessió, i prèvia sol·licitud degudament motivada del beneficiari, es podrà ampliar el termini d’execució i justificació. 

La sol·licitud d’ampliació de terminis requereix de la documentació següent:

  • a. Acreditació signada pel secretari/ària de l’ens de l’aprovació de l’expedient de contractació, si l’actuació es realitza majoritàriament mitjançant contractació externa i prèvia licitació.
  • b. Acreditació signada pel secretari/ària de l’ens de l’aprovació de l’adjudicació del contracte, si l’actuació es realitza majoritàriament mitjançant contractació menor.

La sol·licitud per realitzar el canvi de terminis es podrà presentar fins el 31 d'octubre de 2022.

El termini d’execució es pot ampliar un màxim de 6 mesos. L’ampliació del termini de justificació serà com a màxim d’un mes i mig des de la finalització del nou termini d’execució.

L’ens destinatari ha de tramitar electrònicament la sol·licitud dels canvis previstos mitjançant sol·licitud general del PMT. Per a sol·licitar l’ampliació de terminis s’haurà d’annexar el model normalitzat adjunt on s’especifiquin els detalls de la mateixa.

Aquestes sol·licituds hauran de ser signades per l’alcalde/essa o el/la secretari/ària.

Documentació de sol·licitud d'ampliació dels terminis

Contacte

S’habilita un correu per a consultes dels tècnics i electes: 
culturaequipaments@diba.cat