Àmbit corporatiu
Processos de gestió i qualitat
El Servei de Millora Organitzativa del Gabinet d'Innovació Digital acompanya la millora dels processos de gestió i potencia la cultura de la qualitat a la corporació.
Les principals línies en relació amb els processos de gestió i qualitat es centren en:
- Anàlisi i redisseny de procediments i impuls de l’interoperabilitat amb dades i documents procedents d'altres administracions i entitats del sector públic.
- Estudi sobre la implantació d’un tramitador d’expedients ajustat a l’esquema d’administració electrònica implantat a la Diputació de Barcelona.
Processos de gestió
La gestió per processos constitueix un sistema de treball enfocat a perseguir la millora contínua del funcionament de l'organització, mitjançant la identificació i descripció dels processos i la reenginyeria (anàlisi i millora) d'aquests. L'objectiu és assegurar la qualitat en la gestió, assolint nivells òptims d'eficàcia, eficiència i efectivitat.
Per altra banda, s'acompanyen projectes de millora organitzativa basats en:
- Anàlisi i definició de models d'organització i gestió
- Anàlisi i planificació estratègica
- Conceptualització i millora de serveis i gestió de la cartera de productes
- Gestió en xarxa
Qualitat
La Diputació de Barcelona aposta per a la millora de la qualitat dels serveis, prenent com a referència els principis bàsics de la gestió de la qualitat.
En aquest sentit, s'acompanya la implantació de sistemes de gestió de la qualitat mitjançant assistència i suport tècnic i es promouen accions de formació dirigida:
- Tant als governs locals com a la Diputació de Barcelona: Tècniques de creativitat i innovació (20 hores).
- A la Diputació de Barcelona: Com millorar la qualitat i gestió dels serveis públics: eines bàsiques de Lean Management i models de gestió (16h).