30/10/2024 13:00 h. - Núria Peláez

Turisme cultural i de benestar, cicloturisme i enogastronomia, prioritats de les comarques de Barcelona per al 2025

Sèniors, singles i famílies seran els públics prioritaris de la destinació. La 13a Jornada del Cercle de Turisme aplega més d’un centenar de professionals al Paranimf de la Diputació de Barcelona i reivindica un turisme sostenible per a la província. 

Les comarques de Barcelona tenen tot el necessari per atreure un turisme de qualitat i sostenible, que fa estades més llargues i deixa un major impacte econòmic a la destinació. Aquest ha estat el tema central de la 13a Jornada del Cercle de Turisme, la plataforma de serveis de màrqueting turístic que impulsa la Diputació de Barcelona per dinamitzar el sector turístic públic i privat de la província de Barcelona, i que ha celebrat aquest dimecres la seva jornada anual al Paranimf de la Diputació de Barcelona.

Aquest estiu les comarques de Barcelona han experimentat un lleuger descens en el nombre de turistes respecte l’any anterior (-3,5 %), però els visitants s’hi estan més dies (3,95 de mitjana) i gasten més diners (741,7 euros), un augment de més del 20% en relació a l’estiu anterior. “Sembla que les dades comencen a estar en sintonia amb el model de gestió que estem defensant i impulsant: un turisme de qualitat, més sostenible, que promou el desenvolupament econòmic però també social de les nostres destinacions”, ha destacat el diputat adjunt de Desenvolupament Econòmic i Turisme de la Diputació de Barcelona, Juan Antonio Pérez García.

“El turisme continuarà creixent els propers anys i això ens interpel·la a revisar la capacitat de càrrega de les destinacions, la qualitat dels serveis i de tota la cadena de valor, així com també la maduresa de les nostres destinacions per adaptar-se al canvi climàtic”, ha advertit el diputat, que ha recordat que la Diputació de Barcelona treballa “per una destinació cohesionada territorialment i equilibrada econòmicament”. Davant d’aquests reptes, ha recordat, “les administracions públiques són fonamentals per proporcionar eines, recursos, coneixement i accions dirigides als nostres municipis però no ho podem fer sols, hem d’anar de la mà del sector privat”.

"Si hem aconseguit que els visitants es quedin més dies i gastin més és perquè tenim un territori potent. La línia que separa la ciutat del territori s'ha d'esborrar i això la Diputació de Barcelona ho fa molt bé", ha subratllat durant la jornada la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Cristina Lagé.

Sota el lema ‘Ho tenim tot!’, la gerenta de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, Soledad Bravo, i la cap de l’Oficina de Màrqueting Turístic de la Diputació de Barcelona, Anna M. Sánchez, han fet balanç d’algunes de les accions impulsades enguany al sector per la Diputació de Barcelona i han avançat que el 2025 es posarà el focus en diverses línies de producte turístic sostenible: enogastronomia, benestar, cicloturisme i turisme cultural (Romànic, Modernisme i turisme de pantalla), a més de continuar l’aposta pel turisme prèmium i el turisme de reunions i congressos. Pel que fa als segments de públic, la prioritat són mercats sostenibles que encaixen amb els recursos del territori, com ara els sèniors, singles i famílies.

Durant la 13a Jornada del Cercle de Turisme s'ha presentat la nova imatge gràfica del Cercle de Turisme, que ha culminat un procés de reflexió sobre aquesta plataforma de serveis de màrqueting turístic. La jornada ha comptat també amb una jornada de networking i diverses ponències sobre màrqueting turístic.

El Cercle de Turisme és la plataforma de serveis de màrqueting turístic que impulsa la Diputació de Barcelona per dinamitzar el sector turístic públic i privat de la província de Barcelona, amb l’objectiu d’assolir un posicionament adequat a escala nacional i internacional que garanteixi un turisme sostenible i responsable. Hi participen més de 400 empreses, ens públics i destinacions turístiques de la província.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Imatge de la 13a Jornada del Cercle de Turisme, celebrada aquest dimecres al Paranimf de la Diputació de Barcelona. Foto: Diputació de Barcelona El diputat adjunt de Desenvolupament Econòmic i Turisme de la Diputació de Barcelona, Juan Antonio Pérez García, a la 13a Jornada del Cercle de Turisme. Foto: Sergi Ramos / Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.