Selecció de personal per als ajuntaments

 

Des de la Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local, adscrita a l’Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial, es presten serveis d’assistència en matèria de selecció de personal, donant als governs locals suport amb visió integral, promovent i facilitant eines de gestió i contribuint a la consolidació d'un sector local eficient i estructurat, amb capacitat per a la provisió de serveis especialitzats i de qualitat necessaris pel bon funcionament de les organitzacions municipals. En aquest sentit, fem un pas endavant i assumim la responsabilitat completa dels processos de selecció, per delegació dels ajuntaments, els quals seguiran sent els responsables del nomenament/contractació del personal esdevenint les persones nomenades/contractades treballadors de l’ajuntament i no de Diputació de Barcelona.

Mitjançant aquest espai en el web de la gerència, i des del Servei d’Assistència a l’Organització Municipal (SAOM), us oferirem informació de tots els processos de selecció que realitzem per a cobrir vacants en els diversos ajuntaments que ens hagin delegat la competència de selecció.

Actualment estem treballant en la segona Borsa supramunicipal de treball temporal en la categoria de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteca per als ajuntaments que pertanyen a la Xarxa de Biblioteques Municipals (XBM). L’espai web d’aquesta borsa estarà actiu en el moment en que aquesta convocatòria estigui aprovada i publicada, la qual cosa es preveu que sigui a mitjans del segon trimestre de 2025. En aquell moment l’espai contindrà informació sobre les bases de la convocatòria, així com informació sobre cadascuna de les fases del procés de selecció.

Així mateix iniciem el projecte pilot per a executar ofertes públiques de selecció de places en règim funcionarial. És un projecte per un màxim de tres ajuntaments que començarem a desplegar a partir de finals del segon trimestre de 2025.


 

La Diputació de Barcelona ha assumit l’encomanda de gestió material per a la selecció de personal derivada de les ofertes públiques d’estabilització dels municipis de fins a 20.000 habitants, de conformitat amb la Llei 20/2021, de 28 de desembre, en el marc del conveni tipus subscrit amb els ajuntaments que es veuen actius en el mapa.

Tots els processos d’estabilització realitzats en el marc d’aquest projecte han finalitzat en data 31 d’octubre de 2024.

La Diputació de Barcelona convocarà el procés selectiu per constituir una borsa de treball supramunicipal per cobrir necessitats de personal temporal en la categoria de tècnic/a auxiliar de biblioteca, destinada als ajuntaments de la demarcació de Barcelona amb biblioteques integrades a la Xarxa de Biblioteques Municipals.

Les persones que formin part de la borsa, podran ser nomenades/contractades pels ajuntaments que han delegat la competència de selecció i passaran a formar part del personal de l'ajuntament, en cap cas seran personal de la Diputació de Barcelona.

En preparació Borsa 2025.

La Diputació de Barcelona va convocar 29 beques remunerades, que oferien la oportunitat, a les persones que havien acabat els estudis universitaris en arquitectura, enginyeria industrial, dret o economia, de posar en pràctica els seus coneixements i formar part dels projectes impulsats pels consells comarcals adreçats a ajuntaments de petits municipis de la província de Barcelona.

Està previst que al llarg d'aquest any 2025, es puguin ofertar noves beques en pràctiques remunerades en els mateixos i nous estudis universitaris.

Més informació

Per a consultes relacionades amb els processos de selecció per delegació: FES CLIC AQUÍ

Per a consultes relacionades amb els recursos de selecció en el catàleg de serveis:   FES CLIC AQUÍ