©Diputació de Barcelona
©Diputació de Barcelona
Amb la declaració de l’estat d’alarma del 15 de març per la greu crisi sanitària provocada per la COVID-19, la Diputació de Barcelona va adoptar un conjunt de mesures amb la finalitat de garantir l’atenció a les persones més vulnerables, entre elles les persones grans, les quals s’han vist especialment afectades per aquesta situació.
Entre d’altres actuacions, des del Servei Local de Teleassistència es va activar un servei especial a través d’una línia 900 per a totes aquelles persones majors de 65 anys que no disposaven del servei fins el moment i que, atesa la situació de confinament, es podien trobar en una situació fràgil, d’aïllament o de risc.
©Diputació de Barcelona
©Diputació de Barcelona
El centre d’atenció del Servei Local de Teleassistència ha esdevingut clau en la gestió de la crisi sanitària i social provocada per la COVID-19. Des de la declaració de l’estat d’alarma i fins el 30 de juny es van gestionar 702.017 trucades, la majoria de les quals estaven relacionades amb consultes, seguiments o emergències provocades per la COVID-19.
De les trucades emeses des del centre d’atenció, 198.526 han estat trucades proactives del Servei Local de Teleassistència per conèixer la situació de persones usuàries en relació a la situació sanitària i social provocada per la COVID-19, la qual ha tingut un fort impacte en el col·lectiu de persones grans.
©Diputació de Barcelona
©Diputació de Barcelona
A principis del mes de juny, i amb l’inici de les fases del desconfinament, el Servei Local de Teleassistència va començar el camí per tornar a la normalitat, reprenent les instal·lacions de terminals als domicilis. En aquell moment, es va veure imprescindible planificar el que havia de ser un procés de transició de les persones actives al servei especial cap el servei ordinari.
L’objectiu és que cap persona que necessiti el servei es quedi sense ell un cop passada la crisi, i en prevenció de possibles rebrots del virus durant els propers mesos els quals, malauradament, ja estem veiem durant aquest estiu a diferents territoris de Catalunya.
©Diputació de Barcelona
©Diputació de Barcelona
L’atenció a emergències des del Servei Local de Teleassistència ha estat una prestació clau durant aquesta crisi sanitària provocada per la COVID-19 i ha funcionat ininterrompudament de forma telefònica i presencial.
D’una banda, del total de trucades rebudes al centre d’atenció des de la declaració de l’estat d’alarma fins el 30 de juny, 31.851 es van traduir en mobilitzacions de recursos, tant interns a través de les unitats mòbils, com externs a través de recursos d’atenció a emergències de la comunitat com el SEM, els Mossos d’Esquadra o els Bombers de Catalunya.
©Diputació de Barcelona
Com ja és habitual durant els mesos d’estiu, el Servei Local de Teleassistència (SLT) activa el protocol de temperatures extremes, com a eina eminentment preventiva de cara a minimitzar els riscos derivats de la calor.
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia