Butlletí Servei de Teleassistència
febrer de 2017 - #7

Portada

Font: Diputació de Barcelona Font: Diputació de Barcelona

Font: Diputació de Barcelona

Font: Diputació de Barcelona

El dia 28 de febrer ha tingut lloc la Jornada ‘Un nou escenari per al Servei Local de Teleassistència: creixement, eficiència i prevenció’ amb la finalitat de donar a conèixer les principals novetats del Servei atesa la nova contractació per al període 2017-2020. 

Anar a dalt

Novetats

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Aquest 2017 comença una nova contractació del Servei Local de Teleassistència amb l’empresa prestadora Tunstall Televida fins el 2018, amb possibilitat d’una pròrroga fins el 2020.

Des de la Diputació s’ha fet una aposta clau pel Servei Local de Teleassistència, que vol arribar fins les 100.000 persones usuàries al 2020, un creixement que vol donar sortida a la demanda municipal dels últims temps i que permetrà assolir un creixement net de 7.500 persones usuàries a l’any. 

Font: Tunstall Televida Font: Tunstall Televida

Font: Tunstall Televida

Font: Tunstall Televida

A partir d’abril de 2017, el Servei Local de Teleassistència implementarà un nou model d’atenció centrat en les persones, el model de Resposta Eficient en Teleassistència o model RET, el qual basa la seva filosofia en donar una resposta adaptada a les necessitats de cada persona amb una major eficiència i un alt valor tecnològic.

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Un dels principals objectius del Servei Local de Teleassistència és la prevenció, element clau de la forta aposta que es fa per la seguretat davant els riscos de salut i a la llar amb l’ús de la tecnologia als domicilis dels usuaris. Els dispositius de seguretat del servei aporten major seguretat a la persona usuària i a les seves famílies, ja que permeten realitzar un seguiment de l’entorn de la persona i automatitzar la detecció de riscos així com donar resposta davant un accident a la llar. 

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

En aquesta nova etapa, la Diputació ha volgut donar rellevància al recurs de les unitats mòbils que, més enllà d’un servei complementari, ara esdevindran un recurs integrat en el model bàsic de prestació.

Les actuals 11 unitats mòbils són un recurs clau de resposta ràpida i eficaç que actua les 24 hores i els 365 dies de l’any. 

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

Font: Josep Cano/Diputació de Barcelona

El nou model de Resposta Eficient en Teleassistència RET, a més de contemplar diferents nivells de suport en funció de les necessitats de la persona usuària, potencia la protecció d’aquelles persones amb un alt risc tant per motius socials com per raons d’aïllament geogràfic.

En aquest sentit, a partir del 2017 es potenciaran programes d’atenció especial a l’alt risc per tal de seguir apostant per un servei principalment preventiu i proactiu. 

Font: Tunstall Televida Font: Tunstall Televida

Font: Tunstall Televida

Font: Tunstall Televida

En aquesta nova etapa del contracte amb Tunstall Televida 2017- 2020, volem estar més a prop dels usuaris del SLT i de les seves famílies. Per aquest motiu, innovem amb el suport de les TIC amb solucions (app, tics) que tenen per finalitat proporcionar a l’usuari canals alternatius de comunicació i informació, així com implicar a la xarxa de suport familiar i social, en el seu pla de servei i cura. 

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar