Butlletí Servei de Teleassistència
Octubre 2019 - #15

Dispositius

Com funciona el sistema de revaloració de les persones usuàries del servei?

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

© Josep Cano/Diputació de Barcelona

El gener de 2017 es va implantar al Servei Local de Teleassistència el model d’atenció centrat en la persona amb l'objectiu principal d’adaptar la intensitat i les prestacions del servei per crear un pla d’atenció individual adaptat a la situació de les persones usuàries. 

Per determinar tant la intensitat com les prestacions que necessiten les persones usuàries es valoren, principalment, tres àrees: les relacions socials, la salut i les necessitats de seguretat a la llar.

Atès que la situació de les persones grans sovint és variable i les seves necessitats en relació al servei de teleassistència poden canviar, el sistema de valoració contempla: 

  • Una valoració inicial realitzada per professionals del departament de coordinació de zona en el domicili de la persona usuària.
  • Un sistema d’alertes automàtiques que detecta possibles situacions de risc i la necessitat de reavaluar les necessitats de les persones usuàries.
  • Revaloració semestral de totes les persones usuàries.

Cada mes es revaloren aproximadament 11.500 persones. Durant els 7 primers mesos de l’any 2019 s’han revalorat més de 79.000 persones usuàries. La revaloració pot comportar:

  • Canviar la freqüència del seguiments telefònics que es realitzen des del centre d’atenció.
  • Modificar la freqüència de les visites domiciliàries. 
  • Incorporar nous dispositius de seguretat per a la persona i/o per al domicili.
  • Incorporar-se a programes especials d’atenció com és el Protocol de prevenció i detecció de maltractaments.
  • Participar en campanyes d’envelliment actiu i saludable.

Les revaloracions permeten que el servei que es presta a la persona sigui adaptat a les seves necessitats de forma continuada i reforçar els aspectes preventius i/o d’atenció específica que siguin necessaris. 

Butlletí: Servei Local de Teleassistència
Número de butlletí: #15 - Octubre 2019

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar