Font: Diputació de Barcelona
Des del Servei Local de Teleassistència i en el marc de col·laboració amb els Mossos d'Esquadra es segueixen realitzant accions preventives relacionades amb la seguretat i protecció davant estafes i robatoris.
Concretament una de les recents novetats ha estat l'edició d'un díptic de Consells de seguretat per part de la Diputació de Barcelona amb els Mossos d'Esquadra i la col·laboració de la Diputació de Girona, l'Ajuntament de Girona, i l'Ajuntament de Lleida en el marc dels serveis de teleassistència de tots aquests territoris que apleguen gairebé 90.000 persones usuàries.
Els consells que es donen són d'aplicació per a les persones grans quan es troben a casa i també al carrer, o bé a l'hora d'atendre trucades telefòniques. Els professionals d'intervenció domiciliària del Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona estan repartint durant aquest trimestre un total de 30.000 díptics.
Aquest díptic complementa les accions que es venen desenvolupant al programa ‘Parlem de...' on es tracten diferents temes d'interès de les persones grans. Des del Centre d'atenció s'estableix un calendari de continguts en col·laboració amb els diferents serveis d'emergències del territori, com ara els Mossos d'Esquadra.
Durant aquests darrers quatre mesos, s'han difós diferents temes en matèria de seguretat com consells per evitar robatoris en els caixers automàtics, consells de seguretat per a les vacances, consells per evitar robatoris al carrer o la prevenció de robatoris en el domicili. En total, des del mes de juny fins el setembre des van realitzar des del Centre d'atenció 4.000 trucades.
També cal assenyalar que el Servei Local de Teleassistència disposa d'un formulari creat conjuntament amb els Mossos d'Esquadra, perquè els professionals del servei puguin informar a la policia sobre la sospita o fet consumat d'algun cas d'estafa i/o robatori entre les persones usuàries. Forma part de les accions i del treball coordinat en el marc del conveni entre la Diputació de Barcelona i el Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya per a la millora de la seguretat de la gent gran que compta amb el Servei Local de Teleassistència.
Des del Servei Local de Teleassistència es comuniquen les incidències a la Unitat Central de Proximitat i Atenció al Ciutadà dels Mossos d'Esquadra, que es troba en contacte directe i continu amb el Servei, i que informa de la situació a l'Oficina d'Atenció i Relacions amb el Ciutadà més propera al domicili de la persona usuària. Des d'aquesta es posen en contacte amb la persona usuària per donar-li suport a l'hora de denunciar els fets, si la persona desitja fer-ho, i se li dóna consells preventius i d'autoprotecció davant d'aquesta situació. Durant tot el procés, els Mossos d'Esquadra informen al Servei Local de Teleassistència de les diferents actuacions que s'han realitzat en relació amb la persona usuària i en el territori.
Per descàrrega del díptic fer clik aquí.
Butlletí: Servei Local de Teleassistència
Número de butlletí: #6 - desembre de 2016
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia