© Diputació de Barcelona
Actualment s’està posant en marxa el nou pla operatiu d’unitats mòbils al territori en consonància amb el nou model d’atenció centrat en la persona que implica ampliar d’11 a 29 les unitats disponibles en el Servei.
Aquest recurs d’atenció domiciliària a emergències les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any és complementari al servei bàsic que s'ha activat des del Centre d’atenció. Les unitats mòbils atenen, segons el temps de resposta requerit, emergències, contingències o activitat programada. Les emergències són situacions on la salut i el benestar de la persona poden estar, de forma real o potencial, en perill. Aquestes requeriran la mobilització immediata en un temps de 40 minuts com a màxim.
Les contingències són situacions on es requereix la intervenció però la persona no està en risc, com per exemple l’atenció i/o l’assessorament a problemes socials, el suport a les activitats de la vida diària, el suport urgent a la gestió de casos, les urgències tecnològiques d’instal·lació i/o connexió, manteniment correctiu, etc. Es garanteix una resposta màxima de 180 minuts per aquelles categories com les instal·lacions urgents o les desconnexions, per la resta de contingències, un màxim de 48 hores. L’activitat programada és aquella que ha estat pactada amb anterioritat i s’ha fixat una cita prèvia amb la persona.
En aquesta nova etapa, 16 unitats mòbils seran de primera resposta, que es dedicaran a atendre emergències i contingències i que també podran fer activitat programada segons les necessitats del servei, encara que la seva tasca és primordialment reactiva. Aquestes necessitaran una base territorial que serà proporcionada pels ens locals amb qui conjuntament es presta el servei. Actualment, s’estan acabant d’acordar amb els diferents municipis les noves bases per tal de poder tramitar la signatura dels convenis d’acolliment.
Des de la Diputació s’està promovent que les cinc bases amb operativitat de 24 hores puguin acollir un punt de custòdia per mobilitzar les claus dels municipis on operin, aspecte que sens dubte dotarà de més qualitat al servei.
Les 13 unitats mòbils restants es dedicaran a realitzar activitat programada i eventualment, a atendre contingències. No necessiten una base territorial geogràfica en una dependència municipal ja que van circulant per tot el territori de la demarcació.
Cal recordar, que els municipis de la demarcació en funció del marc de col·laboració conjunt amb la Diputació de Barcelona en el desenvolupament del Servei Local de Teleassistència i que així consta en el document de ‘Bases de gestió i desenvolupament del programa durant el període 2017-2018’, han de facilitat el trànsit d’aquests vehicles i l’aparcament mentre s’està atenent una emergència a un domicili. Des de la Diputació de Barcelona, es recomana que tots els municipis adherits al Servei Local de Teleassistència facin tasques de difusió del servei en els seus territoris, especialment entre els cossos de seguretat, per tal d’evitar que aquests vehicles, tot i no pertànyer als serveis d’atenció a emergències sanitàries o de seguretat, siguin multats.
Butlletí: Servei Local de Teleassistència
Número de butlletí: #8 - setembre de 2017
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia