© Tunstall Televida
Aportar més seguretat a les persones usuàries i famílies és un dels objectius del Servei Local de Teleassistència que des d’aquest 2017 i fins al 2020 es vol reforçar amb l’assignació de detectors a les persones més vulnerables fins arribar als més de 20.000 dispositius de seguretat en els propers anys.
Els detectors de seguretat protegeixen les persones davant possibles riscos a la seva llar, com els d’incendis o de gas, així com protegeix a aquelles amb situacions de salut més vulnerables, com els de caigudes. Actualment el Servei té instal·lats un total de 9.000 dispositius.
Fins ara, el Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona disposava de l’iVi, un penjoll que detecta automàticament caigudes que genera una alerta automàtica al centre d’atenció del servei. El penjoll iVi ha estat substituït pel Vibby, que evoluciona el concepte de detector de caigudes i millora les característiques de l’anterior penjoll.
El Vibby, dissenyat i testat per l’empresa prestadora del servei Tunstall Televida, pot configurar-se tant com a penjoll com també en format polsera. Amb la incorporació de tecnologia avançada i un disseny innovador i elegant, el Vibby genera també una alerta automàtica al centre d’atenció del Servei Local de Teleassistència quan detecta que la persona usuària ha caigut sense necessitat de prémer el botó de forma automàtica. Així mateix, el dispositius també es pot activar de forma manual per demanar ajut.
Entre les millores incorporades en el Vibby per a la detecció automàtica de caigudes de les persones usuàries destaquen les següents:
El detector de caigudes està pensat per a aquelles persones usuàries del Servei Local de Teleassistència que per la seva situació de salut i per la manca de suport poden patir una caiguda en un esvaïment, amb la impossibilitat de prémer el penjoll.
Actualment, en el Servei Local de Teleassistència hi ha instal·lats 707 detectors de caigudes, dels quals 358 ja són del nou model Vibby. En el proper any s’estima un augment de 600 detectors més de caigudes, segons els criteris d’assignació del model de servei de teleassistència d’atenció centrada en la persona.
Butlletí: Servei Local de Teleassistència
Número de butlletí: #9 - gener de 2018
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia