Butlletí Servei de Teleassistència
gener de 2018 - #9

Campanyes i recomanacions

‘Parlem de...’ consum. El Servei de suport a les polítiques de consum de la Diputació de Barcelona forma als professionals del Servei Local de Teleassistència

© Tunstall Televida

© Tunstall Televida

El 3 d’octubre es va dur a terme una formació a càrrec del David Menchón, Cap de la Unitat d'assessorament i gestió de serveis en el territori i la tècnica de consum Núria Vega als professionals del Servei Local de Teleassistència que estan en contacte permanent amb les persones usuàries del servei. 

La formació es va orientar a l’assessorament en consum per la posada en marxa del ‘Parlem de...’ que durant aquest desembre i al llarg del 2018 s’impulsarà per part del Servei Local de Teleassistència. La formació va consistir en donar eines per aproximar-se a l’àmbit del consum i adquirir coneixements bàsics sobre consum per poder orientar i assessorar els usuaris del servei. ‘Parlem de...’ es un programa de trucades preventives que es realitzen de forma proactiva des del Servei Local de Teleassistència de diverses temàtiques en funció de la tipologia, hàbits de vida i riscos de la persona usuària. 

En primer lloc es van explicar els principals conceptes de consum: tipologies de consultes, com reclamar, com s’interposa una queixa, qui són els organismes de consum i el dret de desistiment. 

En segon lloc es va aprofundir en disposar de més informació sobre el subministrament de l’aigua en aspectes com entendre una factura, l’ampliació de trams del cànon de l’aigua i el bo social. 

En tercer lloc es va poder conèixer els aspectes més rellevants sobre el subministrament d’energia elèctrica especialment pel que fa a les modalitats de contractació, el bo social o les opcions que existeixen per reduir les factures. 

Finalment, es van tractar els conceptes relacionats amb el subministrament del gas que va permetre conèixer les modalitats de contractació i les inspeccions. 

Sense dubte, aquests coneixements són clau per les persones usuàries del servei que necessiten d’eines encaminades a aconseguir estalviar en recursos energètics, especialment en èpoques com l’hivern on la despesa és més alta pel fred i la manca de llum natural. 

Per accedir a més informació sobre l’àmbit de consum de la Diputació de Barcelona 

Butlletí: Servei Local de Teleassistència
Número de butlletí: #9 - gener de 2018

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Servei Local de Teleassistència
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Recinte Mundet
08035 Barcelona
teleassistencia@diba.cat
www.diba.cat/teleassistencia

 
 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar