Per tal de donar a conèixer els productes i activitats en l’àmbit de les polítiques de consum, el passat 14 de novembre es va organitzar la primera trobada amb electes en matèria de consum de la demarcació. La trobada va comptar amb la participació de més de 50 assistents, dels quals 36 eren càrrecs electes.
El dijous 14 de desembre, de 9.30 h a 13.00 h, a l’auditori del Pati Manning (carrer Montalegre, 7), es realitzarà la presentació de resultats del Cercle de Comparació Intermunicipal de les OMIC.
Les dues darreres setmanes de novembre, l'Ajuntament torna a organitzar la Setmana de Consum Responsable que coincideix també amb la Setmana Europea de la Prevenció de Residus. Aquest any concretament s’oferiran consells sobre les compres segures a internet vist l’increment de reclamacions rebudes al Servei Públic de Consum.
L'Ajuntament de Montgat organitza durant aquest mes de novembre unes xerrades sobre els serveis i subministraments bàsics de la llar i requisits mínims.
L’Ajuntament de Sabadell ha publicat la normativa relacionada amb la defensa dels drets de les persones consumidores com, per exemple, l'obligació dels empresaris d'indicar l'horari comercial, tenir una retolació adequada, mostrar els preus dels productes, disposar de fulls de reclamació a l'establiment, entre d'altres.
La Regidoria de Consum a través de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), organitza la 14a del cicle de “Xerrades sobre seguretat i consum” amb la col·laboració de la Policia Local de Santa Perpètua i l’Oficina de Relacions amb la Comunitat dels Mossos d'Esquadra.
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) analitza els serveis telefònics i per internet d'atenció al client de les principals comercialitzadores d'electricitat i gas.
L'any 2022 va ser una any rècord per al Sistema de Garanties d'Origen i l'energia verda.
Aquest mecanisme, gestionat per la CNMC, és l'únic que permet acreditar l'origen renovable de l'electricitat que embenen les comercialitzadores i el seu impacte ambiental.
Davant el creixent ús de mitjans de pagament electrònics, com les targetes o els pagaments per mòbil, el Banc Central Europeu està estudiant la possibilitat d'emetre un euro digital com a complement de l'efectiu.
La Comissió Europea proposa noves mesures per a modernitzar i simplificar les normes sobre resolució extrajudicial de litigis amb la finalitat d'adaptar-les als mercats digitals. Aquesta proposta ampliarà la gamma d'assumptes que poden resoldre's extrajudicialment a través de la Directiva sobre resolució alternativa de litigis (RAL), inclosos els relacionats amb la publicitat enganyosa, l'accés als serveis i el geobloqueig injustificat.
En sentència dictada en l'Assumpte C-238/22, el Tribunal de Justícia declara que, en cas de denegació anticipada d'embarcament, ha de pagar-se la compensació encara que el passatger afectat no s'hagi presentat a la facturació. A més, declara que el dret a compensació s'aplica encara que s'hagi informat el passatger de la denegació d'embarcament amb almenys dues setmanes d'antelació respecte a l'hora de sortida prevista del vol.
Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen facilitant assistència personalitzada en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal específic de consum. Gràcies a les UMIC, els ciutadans de la demarcació poden conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores.
L'exposició itinerant estarà instal·lada a l' Espai Jove La Nau del 22 de novembre al 21 de desembre d'enguany, i té per objecte donar a conèixer als joves els aspectes més bàsics i més útils a l’hora de consumir responsablement.
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum