Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
En ocasió del Dia Mundial del Consumidor, l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona impulsa la campanya “El consum responsable és a prop teu". La campanya d’enguany posa en valor la importància del consum de proximitat com un consum responsable, eficient i sostenible.
Imatge: Ajuntament de Barcelona
Amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Drets de les Persones Consumidores, l'Oficina Municipal d'Informació a les Persones Consumidores (OMIC) i la Junta Arbitral de Consum (JACB) de l'Ajuntament de Barcelona organitzen el pròxim dilluns, 11 de març, una taula rodona i de debat sobre els drets de les persones consumidores, la intel·ligència artificial i metavers. Ja s'hi pot confirmar l'assistència.
Imatge: Ajuntament de Barcelona
Les associacions de consum, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, celebren el dia Internacional dels Drets de les Persones Consumidores amb l'acte conjunt titulat "Qui protegeix els drets bàsics de les persones consumidores?" on s'analitzaran dos àmbits del consum, com son l’alimentació i l'habitatge. L’acte tindrà lloc el proper dimarts, 12 de març, de 16 h a 18 h, a la seu de l'Oficina Municipal de les Persones Consumidores (OMIC), a la ronda Sant Pau, 43-45, baixos.
Imatge: Diputació de Barcelona
L'Agència Catalana del Consum fa balanç dels 10 anys de l’aprovació del Decret sobre el procediment de mediació en les relacions de consum a Catalunya. Des de 2014, el 40% de les reclamacions gestionades per l’ens català s’han pogut resoldre per aquesta via extrajudicial de resolució de conflictes.
Imatge de recurs
Novetats de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea de 25 de gener de 2024 que preveu poder reclamar les despeses de constitució de les hipoteques considerades abusives pel Tribunal Suprem l’any 2015. Nota informativa publicada per l'OCIC del Consell Comarcal de l'Alt Penedès.
Imatge de recurs
La Secció Civil de la Fiscalia Provincial de Barcelona ha nomenat, per primer cop, una fiscal encarregada en exclusiva per la defensa dels drets dels consumidors i usuaris.
Imatge: Diputació de Barcelona
Nota informativa publicada per Iberdrola Clientes, S.A.U. que explica les últimes novetats de mesures de protecció per als consumidors com ara el bo social i altres mesures fiscals.
Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
En un context de sequera severa i amb la fase d’emergència declarada a Catalunya, analitzem la factura de subministrament d’aigua i facilitem uns consells per estalviar-ne sense perdre confort i a la vegada, reduir l'import de la factura.
Imatge de recurs
Imatge de recurs
Imatge de recurs
Imatge de recurs
El Consell i el Parlament Europeu arriben a un acord provisional en relació amb la Directiva sobre el Dret a Reparar que ha de permetre que per al consumidor sigui més fàcil reparar un producte que substituir-lo. L’objectiu de la mesura és posar facilitats als consumidors per augmentar la transparència i la rapidesa a l’accés dels serveis de reparació per fer-los més atractius.
Imatge: Diputació de Barcelona
Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen facilitant assistència personalitzada en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal específic de consum. Gràcies a les UMIC, els ciutadans de la demarcació poden conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores.
L’Oriol Contreras de l’OMIC de Vilassar de Mar ens explica en aquest article de col·laboració les millores legals en la defensa dels drets dels consumidors que preveu la reforma de la Llei d’enjudiciament civil.
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum