DESTACAT | CONTINGUTS | EUROPA | COL·LABORACIONS | AGENDA
Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
Dins del marc del Pla de Millora dels Serveis Públics de Consum, el passat 17 de juny va tenir lloc al municipi de Vacarisses una sessió específica de treball per a definir com millorar el suport, que ja es dona des del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació, als municipis amb menys habitants de la demarcació, amb l’objectiu de garantir que tots els ciutadans i ciutadanes gaudeixin de la protecció dels seus drets com a persones consumidores amb iguals condicions.
Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
El Cercle de Comparació Intermunicipal de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor és un instrument de suport a l'avaluació i millora de la prestació del servei que faciliten les oficines municipals d'informació i defensa del consumidor a la ciutadania. La iniciativa està impulsada pel Servei de Programació de l'Àrea de Serveis Generals i Transició Digital i el Servei de Suport a les Polítiques de Consum de l'Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona.
Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
Els dies 17 i 18 de juny es varen reunir, en format telemàtic, les comissions sorgides de la primera trobada del Grup de Mediació en Consum de la Xarxa Local de Consum (XLC) del passat 4 d’abril de 2024 que tenia com objectiu presentar el seu Pla de Treball i d’on van sorgir diferents propostes com la d’analitzar la possibilitat d’oferir nous recursos als ens locals en matèria de mediació en consum, crear un espai virtual específic per a la mediació en consum i aportar protocols i models de documents per facilitar les mediacions.
Imatge: Ajuntament de Mataró
Imatge: Ajuntament de Mataró
El programa de lluita contra les desigualtats en les relacions de consum portat a terme conjuntament per l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i el Servei de Benestar Social ha estat destacat com a “Bona Pràctica” pel Banc de Bones Pràctiques dels Govern Locals (BBP).
Imatge: Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
Imatge: Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
L’OMIC de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès ha iniciat una campanya per prevenir estafes i enganys en matèria de consum adreçada especialment a la gent gran. En aquest marc, el passat 29 de maig, es va realitzar una xerrada informativa sobre els riscos que afecten a les persones consumidores, metodologies utilitzades per estafar i recomanacions sobre què fer en cas d’enganys.
Imatge: Ajuntament de Vilafranca del Penedès
Imatge: Ajuntament de Vilafranca del Penedès
La Junta Arbitral de Consum de Vilafranca compleix 30 anys de servei continuat a la ciutadania. Per donar-li un nou impuls, s'han programat un seguit d’accions: renovar la pàgina web, actualitzar el cens d’empreses adherides i portar a terme una nova campanya de difusió de l’arbitratge amb la col·laboració dels serveis de Comerç i de Promoció Econòmica de l’Ajuntament.
Si la vostra hipoteca va ser constituïda entre el 19 de juliol de 1984 i el maig de 2019, estem en termini per fer la reclamació, de la devolució per part de l’entitat financera, de les despeses generades i dels interessos meritats.
Imatge: logos de les empreses adherides
Imatge: logos de les empreses adherides
L’adhesió de les empreses al sistema arbitral de consum representa una garantia de qualitat afegida perquè, en cas de conflicte entre l’empresa i la persona consumidora, ambdues parts poden acollir-se als procediments de la mediació i l’arbitratge de consum, mecanismes extrajudicials, voluntaris i gratuïts per resoldre les eventuals reclamacions.
Imatge: Comissió Europea
Imatge: Comissió Europea
La Comissió Europea ha incoat un procediment formal per avaluar si Meta, el proveïdor de Facebook i Instagram, pot haver infringit la Llei de serveis digitals en àmbits relacionats amb la protecció dels menors. A la Comissió els preocupa que els sistemes tant de Facebook com d'Instagram, inclosos els seus algoritmes, puguin estimular addiccions al comportament en els infants, així com pels mètodes de garantia i verificació de l'edat establerts per Meta.
L’Oriol Contreras, responsable de l’OMIC de Vilassar de Mar i col·laborador d’aquesta publicació, comparteix les seves reflexions del darrer Taller de Millora dels Cercles de Comparació Intermunicipal de les OMICs en relació al valor de la qualitat vs la quantitat.
Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona continuen fent ruta en aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal de consum específic. Gràcies a les UMIC, la ciutadania pot conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum