DESTACAT | CONTINGUTS | EUROPA | AGENDA
Els mercats municipals, les fires i els mercats de venda no sedentària són un pol d'abastament d'aliments frescos i saludables, sovint artesanals o de quilòmetre zero. Per facilitar l’organització de fires i mercats d'aliments amb garanties, tant pel que fa a la seguretat alimentària com pel que fa a l'àmbit del consum, us convoquem a una jornada que tindrà lloc al Fòrum Gastronòmic de Barcelona el pròxim 6 de novembre.
Innovació pública per la sostenibilitat, l’equitat territorial i la cohesió social
Innovació pública per la sostenibilitat, l’equitat territorial i la cohesió social
El Pla d’actuació de mandat és el document estratègic que recull els principals objectius polítics que donen resposta a les prioritats del govern de la Diputació de Barcelona i les línies d'actuació per a assolir-los, considerant tots els recursos que la corporació té al seu abast.
Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
Una vintena de famílies de Sant Pere de Torelló afectades per la pedregada d’agost ha acudit aquest dimecres a la Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona, que s’ha desplaçat fins al municipi per assessorar-les davant les dificultats que afronten per negociar els arranjaments de les seves llars o negocis.
Imatge: Ajuntament d'Esparreguera
Imatge: Ajuntament d'Esparreguera
El dimarts 1 d'octubre a les 11 h tindrà lloc la xerrada sobre ciberseguretat adreçada a gent gran al Centre Dual que organitza el Servei Públic de Consum de l'Ajuntament d'Esparreguera. La xerrada servirà per a facilitar eines per a prevenir les ciberamenaces i els delictes cibernètics més comuns.
Imatge: Ajuntament de Sitges
Imatge: Ajuntament de Sitges
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Sitges (OMIC) ha atès, de gener a setembre d’aquest any, 335 consultes sobre consum de persones que volien resoldre dubtes amb relació als seus drets i obligacions com a consumidores. Algunes consultes realitzades presencialment, juntament amb les instàncies presentades a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Sitges, han donat lloc a l’inici de la tramitació de 155 expedients administratius.
Imatge: Agència Catalana del Consum
Imatge: Agència Catalana del Consum
Els afectats pel tancament d'aquestes clíniques disposen fins el 21 d'octubre per comunicar a l'administració concursal els crèdits que tinguessin amb les empreses del grup (les quantitats pagades i no gaudides en tractaments).
Consell de la Unió Europea
Consell de la Unió Europea
La revisió de la Directiva de Resolució Alternativa de Litigis (RAL) ha tingut per objecte abastar nous tipus de pràctiques deslleials, per exemple, publicitat amb caràcter manipulador o mecanismes de bloqueig geogràfic que la Directiva actual no cobreix. La nova norma obligarà a les empreses a respondre a una sol·licitud formulada per un organisme de RAL en un termini de vint dies hàbils.
Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
El pròxim dimecres, 2 d’octubre, s’inicia el curs “Iniciació a la defensa de les persones consumidores en l'àmbit local”. Aquesta acció formativa cerca facilitar l'adquisició de coneixements, el desenvolupament d'habilitats i proporcionar eines de treball per a realitzar les tasques pròpies en matèria de defensa de les persones consumidores en el món local.
Imatge: Diputació de Barcelona
Imatge: Diputació de Barcelona
Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona viatgen per la demarcació visitant els municipis de menys de 20.000 habitants que no disposen de servei municipal de consum.
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Passeig Vall d'Hebron, 171 Llars Mundet - Ed. Serradell
08035 Barcelona
Tel. 934 022 143
Fax 934 049 193
sspc.laparador@diba.cat
web de consum