La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, durant l'acte de presentació de PRESAFALIN
La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, durant l'acte de presentació de PRESAFALIN
L’objectiu de PRESAFALÍN és promocionar les habilitats, les capacitats i els coneixements de les famílies per acompanyar els infants perquè tinguin un creixement saludable i es pugui prevenir l’obesitat infantil. Enguany és la primera vegada que es desenvolupa el projecte a les escoles bressol municipals i els espais familiars per a infants de 0 a 3 anys, concretament a 14 escoles bressol i 2 espais familiars de la província.
El responsable de la formació és Josep Lluís Serrano, que va ser subdirector general de Transformació Educativa i cap del Servei d’Educació al Llarg de la Vida del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En aquesta ocasió, ens parlarà sobre la participació de l’ajuntament en els consells escolars de centre i l’oportunitat que representen per fer visibles les polítiques educatives municipals.
El 7 de febrer es va iniciar la 18a edició d’aquest programa en el qual participen 10 directores d’escoles bressol municipals de la província de Barcelona i 20 directores d’escoles bressol municipals de l’Ajuntament de Barcelona. La formació consta de 72 hores presencials distribuïdes en 9 sessions de 8 hores cadascuna i 3 hores d’activitats en línia al campus virtual Formadiba.
Des de l’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona volem que els nostres canals de comunicació evolucionin per tal de fer-los més accessibles i amigables per al nostre públic. Per això, ara que estem a l'inici del mandat, pensem que és un bon moment per copsar l’opinió dels tècnics i tècniques d'educació que formeu part de la nostra comunitat a través d’aquesta breu enquesta de satisfacció.
El dijous 1 de febrer es va organitzar un taller creatiu al TecnoCampus Mataró-Maresme al qual van assistir 226 alumnes de Granollers i Mataró del Metròpolis FPLab, un projecte d’innovació que mobilitza ajuntaments, centres d'FP i empreses, per promoure habilitats i competències vinculades a l'aprenentatge i la transició al món laboral de l'alumnat de formació professional.
La necessitat educativa més present és el trastorn de l’espectre autista (42,5%), seguida per la discapacitat intel·lectual (41,1%). Aquestes són algunes de les dades que es desprenen del panel de les EMME elaborat durant els mesos de desembre de 2022 i març de 2023.
Ja podeu accedir a les dates de les trobades previstes en el marc de la XEMB, XEMEE, XEMMA i XEMPA. Entre les novetats cal destacar: l’espai de reflexió del nou currículum d’infantil, un grup de treball de projectes artístics comunitaris, l’elaboració del document d’acollida als nous professionals de les EMME i un espai de reflexió sobre la visió de les EMPA. Us recordem que per participar-hi cal estar adherits a la XEM. Envieu un missatge a secretariaxarxes@diba.cat per informar-vos-en.
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Àrea d'Educació, Esports i Joventut
Gerència de Serveis d'Educació
C/Urgell, 187
Escola Industrial - Edifici del Rellotge, 1ª pl.
08036 Barcelona
T. 934 022 263
https://www.diba.cat/educacio
Butlletins anteriors
Podeu adreçar-vos a:
gsed.educacio@diba.cat