Martorell Educa 360
Municipi:
Martorell
Ens impulsor: Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones de Martorell (PMSAPM)
Contacte: martorell360@martorell.cat
Martorell Educa 360 és un projecte integral d’activitats extraescolars, gratuïtes i universals per a infants i joves de 3 a 12 anys al municipi de Martorell. L’objectiu és abordar les desigualtats en l’accés a les activitats extraescolars, i promoure l’èxit educatiu, l’equitat i la cohesió social. Amb una visió d’educació a temps complet, busca connectar els aprenentatges en tots els moments i espais de la vida dels participants.
Objectius
Garantir que tots els infants del municipi tinguin a l’abast una carta bàsica de serveis extraescolars de qualitat accessibles i gratuïts: de lleure, d’activitat física i esport, artístiques i culturals, i tallers de suport i acompanyament educatiu, amb el programa transversal d’inclusió.
Persones destinatàries
Infants i joves d’entre 3 i 16 anys empadronats i/o escolaritzats al municipi.
Metodologia
Treball en xarxa entre els diferents agents de l’ecosistema educatiu implicats i treball per projectes en funció de l’oferta educativa i el destinatari.
Fases
- Definició de les línies estratègiques, de l’oferta de programes d’extraescolars i dels destinataris.
- Calendarització del projecte, creació del mapa de processos del servei, dinamització dels espais de governança, i seguiment dels processos i de les tasques.
- Establiment d’aliances, relacions institucionals i relació amb grups d’interès.
- Gestió i avaluació de la qualitat dels processos.
- Comunicació de l’oferta d’activitats.
- Fer arribar l’oferta d’activitats a la comunitat educativa mitjançant diversos canals.
- Gestió de les inscripcions i dels grups.
- Desenvolupament de les programacions didàctiques de les activitats extraescolars.
- Realització de les activitats extraescolars i avaluació de l’aprenentatge dels alumnes.
- Avaluació de la satisfacció dels usuaris de l’activitat, tant de l’alumnat com de les famílies, així com d’altres agents que hi participen: direccions dels centres, AFA, monitors, etc.
- Atenció a l’usuari. Gestió d’incidències, queixes, suggeriments i propostes de millora.
- Avaluació dels aprenentatges.
Recursos humans
- Responsable/s del projecte: coordinador de la Regidoria d’Ensenyament
- Personal tècnic del projecte:
- Participació de 7 tècnics municipals de les àrees d’ensenyament, esports, cultura i benestar social.
- 4 coordinadores d’extraescolar de centre.
- 75 monitors (esportius, culturals, d’estudi assistit i de suport a la inclusió).
- Ampliació d’horari a 6 conserges.
- Organització de l’equip:
L’equip s’organitza sota la coordinació de la Regidoria d’Ensenyament, i es promou un treball transversal entre els tècnics de les regidories implicades i el treball en xarxa amb els altres agents de l’ecosistema educatiu que hi participen (direccions dels centres educatius, TIS, AFA, fundacions, entitats esportives i culturals). Pel que fa a l’organització en cadascuna de les escoles, hi ha la figura del coordinador d’extraescolars de centre, que dona suport a la tasca dels monitors als centres educatius i es coordina amb els referents del programa.
Recursos materials i espais
Materials: Dotació de material esportiu a les escoles (equipacions, material de psicomotricitat, etc.) i material artístic fungible i instruments musicals. Espais: Les 7 escoles d’infantil i primària del municipi (6 escoles públiques i 1 de concertada).
Cost i fonts de finançament
El cost del projecte és de 465.700,00 € al curs 2022-2023, amb una dotació de material de 13.571,01 €.
El finançament es reparteix entre diferents entitats:
- Ajuntament de Martorell: 72%
- Departament d’Educació: 24%
- Diputació de Barcelona: 2%
- Patrocinis: 2%
Punts forts de l’actuació
- Accessibilitat durant tot l’any: El projecte d’activitats és accessible durant tot l’any, de manera que els alumnes poden gaudir de les oportunitats de manera contínua. El període d’inscripció és obert tot el curs.
- Suports per a alumnes amb necessitats educatives especials: La implementació de suports intensius, amb acompanyament d’un/a monitor/a de suport a la inclusió, per als alumnes amb necessitats educatives especials és un punt fort rellevant.
- Realització al mateix centre educatiu: La realització de la majoria de les activitats extraescolars és a la mateixa escola o centre educatiu. Aquest aspecte no només en facilita l’accés per als estudiants, sinó que també millora la conciliació feina-família, ja que elimina la necessitat de mobilitzar-se entre diferents ubicacions i garanteix una sortida escolar més tardana.
Punts de millora
- Arribar a l’alumnat que encara no fa activitats extraescolars i a l’alumnat vulnerable (detecció).
- Fer activitats en equipaments municipals.
- Augmentar la implicació dels centres educatius en el disseny, la difusió i la prescripció d’activitats.
La teva privacitat és la nostra prioritat
Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:
- Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
- Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador. - De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, X, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.