Pautes bàsiques d’atenció a l’usuari en els museus locals (1a. edició)

Comparteix
21/02/2024 - 26/02/2024 10h - 14h 21 i 23/02 (en línia) i 26/02 (presencial) de 2024.
  • 21 i 23 de febrer: curs en línia a través de la plataforma Zoom.
  • 26 de febrer:  Aula 1 Pati Manning, CERC (c. Montalegre, 7. Barcelona).  

​​​

En els museus, l’atenció personal que rep el públic a l’entrada és el primer contacte presencial després de visitar la web i decidir visitar-nos, per tant representa la cara humana de l’equipament i pot condicionar clarament l’experiència posterior. Com dispensar una bona rebuda? Podem adequar la nostra acollida a públics diversos?  Quines eines i recursos ens poden ajudar a millorar l’atenció a l’usuari de museus?

Objectius del curs:

  • Practicar pautes de comunicació efectiva en un context de servei públic.
  • Prendre consciència i reconèixer les necessitats específiques  de les persones amb discapacitat
  • Conèixer eines i recursos per atendre persones amb discapacitat en els museus
  • Entendre com funciona el cervell en relació a la gestió de les emocions amb l’usuari.
  • Conèixer les especificitats del telèfon: La importància de la veu i els silencis.
  • Practicar l’assertivitat com a eina clau d’atenció a l’usuari.
  • Identificar els moments de la veritat d’un servei d’atenció i preveure possibles conflictes o tensions.
  • Saber gestionar situacions difícils de comunicació amb l’usuari.

 

Continguts:

  • Com funciona el cervell en relació a les emocions?
  • Especificitats de l’atenció presencial i telefònica.
  • Habilitats clau per l’atenció a les persones: empatia, assertivitat i escolta activa.
  • Bases de la comunicació interpersonal
  • El poder de la pregunta. Per detectar necessitats i saber dirigir la conversa.
  • Especificitats del llenguatge verbal, no verbal i paraverbal.
  • Gestió eficaç de situacions difícils de comunicació.
  • Pràctica sobre les barreres de la comunicació: estereotips i prejudicis.
  • Pràctica sobre la pregunta efectiva.
  • Rol play (simulació de situacions reals d’atenció telefònica i presencial) sobre la fórmula DESC de comunicació assertiva.
  • Marc conceptual: persones amb discapacitat vs. persones amb diversitat funcional. Atenció a la diversitat (motriu, visual, auditiva, intel·lectual). 
  • Com comunicar-nos amb els diferents col·lectius? Llenguatge inclusiu.

 

Professores:

Laia Cortés, llicenciada en Pedagogia per la URL, Formació en Pactitioner PNL per l’Institut Gestalt i en Coaching executiu per l’Escola Europea de Coaching. Certificació en DISC per DISCSPAIN.  Formació en Neurolideratge per Il3-UB.

 

Andrea Granell Querol, Consultora de projectes culturals. Doctora en Psicologia per la URL. Docent en el Màster en Gestió del Patrimoni Cultural i Museologia de la UB de l’assignatura “Museus i Accessibilitat”. Membre del grup de recerca DIDPATRI i de la Xarxa AccessCat.

Descarrega't el programa.

Inscripcions: Fins al 12 de febrer de 2024

 

Assistents

Personal que desenvolupa tasques d'atenció al públic en la Xarxa de Museus Locals

Lloc