18/12/2024 13:30 h. - Núria Peláez
La Diputació de Barcelona obté una subvenció d'1 milió d'euros per impulsar la seva plataforma digital d'intel·ligència turística
Ha estat atorgada per la Secretaria d'Estat de Turisme en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. L'objectiu és crear una eina capaç de recopilar i processar informació en temps real per prendre decisions informades i millorar l'experiència dels visitants.
La Diputació de Barcelona ha estat beneficiària d'una subvenció d'1.086.163 euros atorgada per la Secretaria d'Estat de Turisme en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Aquest ajut es destinarà al desplegament i la millora de la seva plataforma digital d'intel·ligència turística, a través del projecte DIGITTUR-DIBA.
La proposta de resolució provisional ha estat aprovada segons l'Ordre ITU/1423/2023, de 29 de desembre, que regula les bases per a la concessió d'ajuts per a projectes de digitalització en destinacions turístiques intel·ligents.
“Aquesta subvenció representa una gran oportunitat per impulsar la transformació digital del turisme a la província de Barcelon i ens permetrà millorar la nostra capacitat d'anàlisi, prendre decisions informades i oferir serveis més competitius i sostenibles", destaca la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ana Herrera.
El projecte DIGITTUR-DIBA té com a finalitat establir una plataforma digital avançada que millori la gestió turística a través de l'ús de tecnologies innovadores com la intel·ligència artificial, l'anàlisi de dades massives i l'aplicació de tecnologies de geolocalització. L'objectiu és crear una eina capaç de recopilar i processar informació en temps real per prendre decisions informades i millorar l'experiència dels visitants.
Aquesta iniciativa s’alinea amb l’estratègia de la Diputació de Barcelona, com a promotora de la Xarxa Destinació Turística Intel·ligent, per tal de consolidar la província com una Destinació Turística Intel·ligent (DTI). El projecte es basa en els principis de sostenibilitat, governança, innovació, tecnologia i accessibilitat, promovent un model turístic més competitiu, responsable i inclusiu que afavoreixi la col·laboració eficient entre visitants, empreses, administracions públiques i residents.
Es preveu que el projecte tingui un impacte directe en la promoció del turisme sostenible i l'optimització dels recursos turístics a la província de Barcelona i contribueixi a la recuperació econòmica del sector turístic, especialment en l'àmbit rural i de municipis petits, generant noves oportunitats de negoci i ocupació.
Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.
<< Tornar al llistat de notes de premsa
Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi
Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.