Comunitats energètiques escolars

La transició energètica és un dels reptes més grans a escala mundial dels pròxims anys. La solució passa per la descarbonització i per minimitzar la dependència dels mercats energètics. Tot plegat implica un canvi, no només energètic sinó també econòmic i social. Aquest nou model energètic ha de ser també just i democràtic i ha de posar la ciutadania al centre, per tal d'apoderar-la a través de l'acció comunitària.

L'educació és clau, doncs, per fer front a aquesta transició cap a un nou model energètic.

Des de la Diputació de Barcelona oferim suport tècnic, a través del Catàleg de serveis, a aquells ajuntaments i centres educatius que vulguin implantar projectes d’educació ambiental que impulsen comunitats energètiques escolars que tinguin en compte a tots els agents de la comunitat educativa: alumnat, professorat, personal PAS, ajuntament i famílies.

Els dos projectes de suport que oferim són:

A-prenem el sol

Aquest recurs se sol·licita a través del Catàleg de Serveis

Si us interessa organitzar projectes d'estalvi energètic a escoles i instituts als vostres ajuntaments i voleu més informació, us podeu posar en contacte amb nosaltres a: otepa.5050@diba.cat

Projecte en el marc de l'Oficina d'Impuls a les Comunitats Energètiques de la Diputació de Barcelona. Amb el suport de:
Next Generation EuropaMinisterio para la transición ecológica y el reto demográficoIDAE - Instituto para la Diversificación y Ahorro de la EnergíaPla de recuperació, transició i resilència

Actuació vinculada als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) , principalment:

Fi de la pobresa
Fam zero
Salut i benestar
Educació de qualitat
Igualtat de gènere