12/05/2020 12:36 h.

Servei Local de Teleassistència: un servei essencial per fer front la COVID-19

Comparteix

  

Des de la declaració de l’estat d’alarma, és clau l’atenció i seguiment de les persones grans a través del Servei Local de Teleassistència que actualment atén 91.000 persones a 310 municipis de la província de Barcelona.
Davant la situació d’emergència, la Diputació de Barcelona:

  • Ha creat un telèfon 900 gratuït per fer arribar el Servei Local de Teleassistència a persones que no n’eren usuàries a través dels serveis socials dels ens locals. 
  • Ha incrementat la seva activitat, especialment pel que fa a l’atenció que es proporciona des del centre d’atenció.
  • Ha viscut un fort augment de l’activitat de les 29 unitats mòbils.

Impacte fins el 16 d'abril:

  • 2.863 noves altes de 135 municipis. 80 emergències gestionades.
  • 217.165 trucades, la majoria de les quals estaven relacionades amb consultes, seguiments o emergències provocades per la COVID-19. De les trucades emeses des del centre d’atenció, 45.510 han estat trucades proactives del Servei Local de Teleassistència per conèixer la situació de persones usuàries en relació a la situació sanitària i social provocada per la COVID-19, la qual està tenint un fort impacte en el col·lectiu de persones grans.
  • Activitat de les 29 unitats mòbils: 8.600. 285 persones en el marc del protocol de seguiment COVID-19: 140 amb malaltia confirmada, 29 ingressades a l’hospital i 61 en situació d’aïllament.