21/10/2024 15:25 h.
El projecte NOE impulsa nous laboratoris per abordar l’abandonament escolar prematur
Els laboratoris NOE són espais de cocreació amb els ens locals per millorar les polítiques públiques contra l’abandonament escolar. La segona edició ha reunit 16 participants d’11 municipis per aprofundir en la col·laboració amb nous agents i recursos territorials.
El projecte NOE 4.10, iniciat el 2020, ha evolucionat per impulsar iniciatives de cocreació amb el món local, amb l'objectiu de fer créixer el sistema local d’orientació i acompanyament a la trajectòria educativa (SLOATE) i oferir nous recursos als ens locals. Una de les propostes clau d'aquesta nova etapa són els laboratoris NOE, espais de treball col·laboratiu per dissenyar i millorar les polítiques públiques locals contra l’abandonament escolar prematur.
El segon laboratori NOE, titulat «Com ens connectem amb nous agents», va reunir 16 participants d’11 ens locals diferents, incloent-hi tècnics d'Educació, Joventut, Promoció Econòmica, tant de l’àmbit municipal com supramunicipal. Els participants van compartir experiències sobre com treballen amb els agents del seu territori i van identificar noves entitats i recursos amb els quals seria útil col·laborar per oferir un acompanyament més integral a la població jove.
Durant la sessió presencial, es van treballar dos eixos principals: la identificació de mesures concretes per facilitar la col·laboració amb sectors com la salut, els esports, el desenvolupament econòmic o la cultura, i la recerca de fórmules per coordinar-se amb agents més enllà del municipi. Aquestes accions permetran millorar l’accés a l'oferta disponible en el territori i garantir el seguiment dels joves que continuen la formació fora del municipi.
Actualment, s’està treballant en la recopilació dels materials i aportacions del laboratori per poder transferir aquest coneixement als ens locals i continuar avançant en el projecte NOE i la metodologia SLOATE.