Imatge de la campanya de turisme "Sense anar més lluny". Foto: Diputació de Barcelona

Sense anar més lluny. Desconnectar per tornar a connectar

28/03/2025 13:00 h

Turisme

Campanya per fomentar el turisme de proximitat a la província

La Diputació de Barcelona ha presentat aquest divendres, 28 de març, al saló B-Travel la campanya "Sense anar més lluny", que neix amb un triple objectiu: posicionar les comarques de Barcelona com a destinació turística d'interès entre el públic local i de proximitat; promocionar el turisme de qualitat, responsable i sostenible; i impulsar la marca turística Barcelona és molt més

La campanya es basa en un nou espot, d’estètica cinematogràfica i emocional, que s’ha rodat a espais de Barcelona, Mataró, Alella, Mura, Pont de Pedret i Sant Jaume de Frontanyà, representatius de les diferents marques turístiques de la província: Costa BarcelonaPaisatges Barcelona, i Pirineus Barcelona.

La campanya s’adreça al públic local i de proximitat, amb especial èmfasi en el segment sènior (55-70 anys): persones actives, amb interès per la cultura, gastronomia i natura, que busquen experiències autèntiques, variades i pròximes tant geogràficament com emocionalment, més enllà de la ciutat de Barcelona. L’espot està protagonitzat per una parella barcelonina sènior que surt de cap de setmana i recorre diferents espais de les comarques de Barcelona. 

El lema principal de la campanya, "Sense anar més lluny", reforça la idea de proximitat del territori respecte a Barcelona ciutat i que no cal anar gaire lluny per viure grans experiències, i s’acompanya amb el missatge de "Desconnectar per tornar a connectar". A més, per tal d’arribar a diferents públics, la campanya inclou missatges sectorials relacionats amb l’enogastronomia ("Descobrir nous sabors"), l’enoturisme ("Passió per la vinya"), el turisme familiar ("Gaudir en família"), el turisme prèmium ("Descobrir l’excel·lència”), el turisme rural (“L’autenticitat del món rural”), l’esportiu (“Descobrir el territori fent esport"), el cultural ("Gaudir de l’art i de la cultura"), el col·lectiu LGTBI ("Et donem la benvinguda") i el Modernisme ("Descobreix el modernisme"). Produït per RDC Comunicació i La Creativa sota la direcció d’Hug Cirici, l’espot compta amb música creada originalment per a la campanya, interpretada per Mercè Martínez. La campanya arrencarà a partir d’aquest divendres a xarxes socials i a RENFE, i a partir de juny a mitjans de comunicació. 

"El turisme de proximitat no només és una tendència, sinó una realitat consolidada: les últimes dades ens indiquen que el 28,4% de les persones que visiten les comarques de Barcelona són catalans", ha destacat la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ana Herrera, durant la presentació de la campanya. "Aquesta xifra ens confirma que cada cop més persones opten per fer turisme sense anar més lluny, redescobrint la riquesa i diversitat del territori, i això no només ajuda a desestacionalitzar el turisme, sinó que també enforteix les economies locals i fomenta una connexió més autèntica entre visitants i residents", ha subratllat Herrera. 

Durant la presentació, la diputada ha estat acompanyada per la directora creativa de l’agència RdC, Susana Martínez; l’actriu Núria Benet, i la cap de l’Oficina de Màrqueting Turístic de la Diputació de Barcelona, Anna Sánchez, que han explicat el procés creatiu de la campanya i algunes anècdotes del rodatge. 

El pes del turisme de proximitat

A l’Entorn de Barcelona (província de Barcelona menys la comarca del Barcelonès) es va tornar a superar l'any passat la xifra rècord de 5 milions de viatgers, assolida per primer cop el 2023, segons els indicadors anuals de 2024 elaborats pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona. El mercat estranger va suposar el 53,4% dels visitants i el 62,3% de les pernoctacions, el que representa un augment del 6% i el 10% respectivament del seu pes relatiu en el conjunt.

El mercat domèstic, però, continua tenint un pes molt rellevant per a la destinació. Per exemple, les reserves hoteleres de l'últim mes han estat liderades pel mercat domèstic, sobretot a Barcelona regió (província excepte Barcelona ciutat), on signifiquen el 56,6% segons l’informe de Perspectives d'activitat turística a la Destinació Barcelona corresponent al mes d'abril, publicat aquesta setmana per l'Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió.

Les comarques de Barcelona, a B-Travel

Del 28 al 30 de març la Diputació de Barcelona esta present al saló B-Travel, a Fira de Barcelona, en el marc de l’estand de Catalunya, i presenta l’oferta de la província a través de les seves marques turístiques. Així, a l’espai Costa Barcelona es donaran a conèixer els atractius del Baix Llobregat, el Garraf, el Maresme, el Penedès, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental; a l’espai Paisatges Barcelona, l’oferta de l’Anoia, el Bages, el Moianès i Osona; i a l’espai Barcelonès, la de Badalona, Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet. Per la seva banda, el Berguedà estarà representat a l’espai Pirineus.

La presentació de la campanya “Sense anar més lluny” ha donat el tret de sortida a l’agenda d’activitats que tindran lloc a l’estand durant la fira, com ara la presentació de la temporada de fires modernistes de la província amb colles modernistes de diferents municipis (divendres a les 16:30h), el Tast de vins de la Terra de la Pansa Blanca a càrrec del Maresme i el Vallès Oriental (divendres a les 18:30h).

Aquesta campanya de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic”, número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles” i número 12 "Consum i producció sostenibles. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Comparteix