Communities of practice collaborative project. Valuing creative place making: development of a tookit for public and private stakeholders
2018
Enllaç al recurs: https://nova.newcastle.edu.au/vital/access/manager/Repository/uon:32653
- Format:
- Guia
- Població a la qual s'adreça:
- Administracions locals i associacions ciutadanes
- Objectiu:
-
Donar suport al sector públic i privat en activitats de creació de llocs (placemaking) que reforcin el valor creatiu i comunitari de l'espai públic urbà.
- Metodologia:
-
La guia aporta un compendi d'eines, marcs conceptuals i metodologies per dur a terme iniciatives de placemaking a l'espai públic urbà, incloent escales de mesura, processos detallats o guies de valoració, entre d'altres.
Aporta, així mateix, una sèrie d'indicadors, context i recomanacions al voltant de les diferents aproximacions al placemaking, processos i actors involucrats, i reflexions sobre efectes no desitjats com la gentrificació o l'homogeneïtzació de l'espai públic.
- Oportunitats i limitacions:
-
Es basa en una revisió de la literatura científica i compila recursos útils per a projectes de placemaking de caràcter divers.
Tanmateix, no aporta una ruta d'implementació clara, servint més com una sèrie de referències i casos d'inspiració.
- Indicadors:
-
Caminabilitat. Taxa d'ocupació / atur. Grau i tipus de participació de la població local en processos participatius. Taxa de criminalitat. Nombre i diversitat dels agents/grups locals involucrats.
- Temàtica:
- Cohesió i capital social Espai públic
- Vincle amb la salut:
- Social
- Escala de l'àmbit d'estudi:
- Habitatge / carrer / edifici / espai públic acotat Illa / conjunt d'edificis o espais Barri (o superior)
- Fase d'aplicació:
- Diagnosi i pre-projecte Implementació
- Enfocament metodològic:
- Observació Qualitatiu / Participatiu Qüestionari