Public Life Diversity Toolkit: a prototype for measuring social mixing and economic integration in public space
2015
Enllaç al recurs: https://issuu.com/gehlinstitute/docs/gehl_publiclifediversitytoolkit_pag/1
- Format:
- Guia
- Població a la qual s'adreça:
- Població general i població en situació de vulnerabilitat
- Objectiu:
-
Mesurar la diversitat social (com a barreja i interacció social entre diferents grups socials) en l'espai públic.
Pretén ajudar a entendre quins factors de l'entorn físic afavoreixen o limiten la barreja de grups socials de diferents estrats econòmics.
- Metodologia:
-
Es tracta d'un conjunt de tres eines que, en combinació, constitueixen una aproximació holística a la mesura i avaluació de la diversitat social en l'espai analitzat.
Les tres eines són: enquestes in situ, tècniques d'observació i censos per carrer.
Els censos per carrer es basen en l'anàlisi de fotografies realitzades i georeferenciades en el lloc d'estudi, publicades en xarxes socials.
- Oportunitats i limitacions:
-
Triangulació de tècniques que permeten validar els resultats obtinguts i compensar les limitacions d'una tècnica amb una altra.
L'ús de dades de xarxes socials i la seva interpretació en clau socioeconòmica té importants biaixos i potencials barreres ètiques a considerar.
Requereix accés i capacitat d'anàlisi d'un gran volum de dades (big data analysis) de xarxes socials.
- Indicadors:
-
Nivell d'activitat social activa i passiva. Nombre d’interaccions socials entre persones desconegudes. Nivell de renda. Taxa d'atur. Nombre de persones a l'espai segons grup d'edat. Nombre de persones a l'espai segons gènere.
- Temàtica:
- Espai públic Cohesió i capital social
- Vincle amb la salut:
- Social Mental
- Escala de l'àmbit d'estudi:
- Habitatge / carrer / edifici / espai públic acotat Illa / conjunt d'edificis o espais Barri (o superior)
- Fase d'aplicació:
- Diagnosi i pre-projecte Monitoratge i avaluació
- Enfocament metodològic:
- Observació Qualitatiu / Participatiu Qüestionari