System for Observing Children’s Activity and Relationships During Play (SOCARP)
2010
Enllaç al recurs: https://journals.humankinetics.com/view/journals/jpah/7/1/article-p17.xml
- Format:
- Article científic
- Població a la qual s'adreça:
- Infants i adolescents
- Objectiu:
-
Avaluar l'activitat física i interacció social d'infants en patis escolars, en l'àmbit individual.
- Metodologia:
-
En primer lloc es defineixen una sèrie d'individus "objectiu" d'estudi, en funció del gènere, l'edat o el pes.
Durant l'observació, es tria un individu "objectiu" d'observació i representatiu de la població d'estudi, al qual s'observa en successius períodes de 10 segons.
En cada període de 10 segons, es registra el seu nivell d'activitat, grandària del grup social en el qual s'integra, tipus d'activitat i interaccions socials.
- Oportunitats i limitacions:
-
L'eina ha estat provada i validada a través d'estudis pilot en escoles de Regne Unit.
Es tracta d'una eina adequada per avaluar l'activitat física d'infants, que per naturalesa és espontània i transitòria.
- Indicadors:
-
Nombre d'infants que hi ha al pati escolar. Elements que hi ha al pati (ex. gronxadors, cistelles, etc.). Nivell d'involucració del professorat en les activitats del pati. Nivell d'activitat física setmanal d'infants i adolescents. Accés a aliments saludables, variats i assequibles.
- Temàtica:
- Equipaments i serveis Cohesió i capital social
- Vincle amb la salut:
- Social Física
- Escala de l'àmbit d'estudi:
- Habitatge / carrer / edifici / espai públic acotat
- Fase d'aplicació:
- Diagnosi i pre-projecte Monitoratge i avaluació
- Enfocament metodològic:
- Observació