05/06/2024 13:02 h.
Lliurades les Agendes Urbanes Locals de diferents municipis de la demarcació de Barcelona
L’Hospitalet de Llobregat, Cerdanyola del Vallès, Santa Susanna, el Prat de Llobregat, La Llagosta i Torrelles de Llobregat ja disposen de la seva Agenda Urbana Local.
L’Agenda Urbana Local es concep com el full de ruta que ha de guiar les polítiques urbanes municipals proporcionat una visió global i a llarg termini.
La Diputació a través de la GSHUA va posar en marxa a l’any 2020 el projecte transformador Impuls de les Agendes Urbanes Locals. Aquest projecte consisteix en el desplegament d'un seguit d’eines pel desenvolupament d’accions públiques a escala local i territorial que permetin assolir entorns urbans de qualitat, sostenibles, saludables, inclusius, segurs i resilients. Es tracta de desplegar els continguts de l'Agenda Urbana en la realitat local i acompanyar als ajuntaments en la redacció de les seves pròpies Agendes Urbanes, establint les estratègies urbanes i territorials del municipi i concretant programes o projectes de base territorial i de regeneració urbana, amb una mirada transversal i integral, i alineats amb el planejament local i supramunicipal vigent.
L’Agenda urbana es configura con el full de ruta que ha de possibilitar implementar polítiques urbanes superadores de les aproximacions sectorials, amb un enfocament integral i multidisciplinari que afavoreixi la participació dels agents del territori, impulsi models de governança multinivell i fomenti la col·laboració publico-privada, així com la cooperació supralocal.
En aquets context, la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats ofereix suport entitats locals en la redacció de les seves agendes locals a través d’un recurs tècnic del Catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona. Les agendes lliurades corresponen als municipis beneficiaris de la convocatòria corresponent a l’any 2022: l’Hospitalet de Llobregat, Cerdanyola del Vallès, Santa Susanna, Torrelles de Llobregat, La Llagosta i el Prat de Llobregat.
Seguint una mateixa metodologia, en una fase inicial a la redacció s’ha definit, per a tot el procés, el model de governança, el pla de participació dels agents del territori i l’estratègia de comunicació. En una segona fase, s’ha establert l’anàlisi i la diagnosi participades, que han permès definir el marc estratègic i el Pla d’acció de l’agenda. I en la darrera fase del treball, s’ha dissenyat un sistema d’indicadors de seguiment i avaluació per a la implementació de l’agenda.