30/09/2024 09:30 h. - Núria Peláez

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor visitaran 103 municipis barcelonins a l'octubre

El servei s’adreça als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de Consum. Aquest mes els vehicles visitaran l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental. Els veïns poden presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. El 3 d'octubre tornaran a passar per Sant Pere de Torelló, després de la visita extraordinària de fa uns dies per atendre els afectats per la pedregada.

Com cada mes, les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visitaran aquest octubre municipis de la demarcació que no compten amb un servei municipal de consum, per tal que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Les unitats passaran aquest mes per  103 poblacions de ll’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Garraf, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

Entre els municipis per on passaran aquest mes figura Sant Pere de Torelló, el 3 d'octubre. Aquesta visita, de caire ordinari, se suma a la visita extraordinària que, per petició del municipi, va fer la unitat el passat 18 de setembre per atendre els afectats per la pedregada de l’agost. Una vintena de famílies van acudir aquell dia a la unitat a informar-se davant les dificultats per arribar a acords amb les seves companyies asseguradores, especialment pel que fa a l’arranjament de les teulades de les seves llars o negocis. 

Les UMIC permeten els ciutadans conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a consumidors. També faciliten material informatiu i consells sobre alguns dels temes més consultats pels ciutadans, per exemple com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

Les UMIC formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.

Consulta el calendari de visites de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) del mes d'octubre.

El servei que ofereixen les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i Benestar” i número 12 “Consum i producció responsables”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Imatge d'una unitat prop de Santpedor, un dels municipis que visitaran aquest mes. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.