Turisme - 28/03/2025 12:45 h. - Núria Peláez

La Diputació de Barcelona llença la campanya “Sense anar més lluny” per fomentar el turisme de proximitat a la província

  • La iniciativa, la més ambiciosa impulsada per la institució durant l’actual mandat, es basa en un espot d’estètica cinematogràfica rodat a Barcelona, Mataró, Alella, Mura, Pont de Pedret i Sant Jaume de Frontanyà, i presentat aquest divendres al saló B-Travel.
  • L’objectiu és posicionar les comarques de Barcelona com a destinació turística d’interès entre el públic local i de proximitat; promocionar el turisme de qualitat, responsable i sostenible; i difondre la marca turística Barcelona és molt més. 
  • El mercat nacional va suposar en 2024 el 46,6% dels visitants de l’Entorn de Barcelona (província de Barcelona excepte Barcelonès).

La Diputació de Barcelona ha presentat aquest divendres la campanya “Sense anar més lluny”, que neix amb un triple objectiu: posicionar les comarques de Barcelona com a destinació turística d’interès entre el públic local i de proximitat; promocionar el turisme de qualitat, responsable i sostenible; i impulsar la marca turística Barcelona és molt més. La campanya es basa en un nou espot, d’estètica cinematogràfica i emocional, que s’ha rodat a espais de Barcelona, Mataró, Alella, Mura, Pont de Pedret i Sant Jaume de Frontanyà, representatius de les diferents marques turístiques de la província: Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, i Pirineus Barcelona.

La campanya s’adreça al públic local i de proximitat, amb especial èmfasi en el segment sènior (55-70 anys): persones actives, amb interès per cultura, gastronomia i natura, que busquen experiències autèntiques, variades i pròximes tant geogràficament com emocionalment, més enllà de la ciutat de Barcelona. L’espot està protagonitzat per una parella barcelonina sènior que surt de cap de setmana i recorre diferents espais de les comarques de Barcelona. 

El lema principal de la campanya, “Sense anar més lluny”, reforça la idea de proximitat del territori respecte a Barcelona ciutat i que no cal anar gaire lluny per viure grans experiències, i s’acompanya amb el missatge de “Desconnectar per tornar a connectar”. A més, per tal d’arribar a diferents públics la campanya inclou missatges sectorials relacionats amb l’enogastronomia (“Descobrir nous sabors”), l’enoturisme (“Passió per la vinya”), el turisme familiar (“Gaudir en família”), el turisme prèmium (“Descobrir l’excel·lència”), el turisme rural (“L’autenticitat del món rural”), l’esportiu (“Descobrir el territori fent esport”), el cultural (“Gaudir de l’art i de la cultura”), el col·lectiu LGTBI (“Et donem la benvinguda”) i el Modernisme (“Descobreix el modernisme”). Produït per RDC Comunicació i La Creativa sota la direcció d’Hug Cirici, l’espot compta amb música creada originalment per a la campanya, interpretada per Mercè Martínez. La campanya arrencarà a partir d’aquest divendres a xarxes socials i a RENFE, i a partir de juny a mitjans de comunicació. 

“El turisme de proximitat no només és una tendència, sinó una realitat consolidada: les últimes dades ens indiquen que el 28,4% de les persones que visiten la demarcació de Barcelona són catalans”, ha destacat la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ana Herrera, durant la presentació de la campanya. “Aquesta xifra ens confirma que cada cop més persones opten per fer turisme sense anar més lluny, redescobrint la riquesa i diversitat del territori, i això no només ajuda a desestacionalitzar el turisme, sinó que també enforteix les economies locals i fomenta una connexió més autèntica entre visitants i residents”, ha subratllat Herrera. 

Durant la presentació, la diputada ha estat acompanyada per la directora creativa de l’agència RdC, Susana Martínez; l’actriu Núria Benet, i la cap de l’Oficina de Màrqueting Turístic de la Diputació de Barcelona, Anna Sánchez, que han explicat el procés creatiu de la campanya i algunes anècdotes del rodatge. 

El pes del turisme de proximitat

A l’Entorn de Barcelona (província de Barcelona menys la comarca del Barcelonès) es va tornar a superar el 2024 la xifra rècord de 5 milions de viatgers, assolida per primer cop el 2023, segons els indicadors anuals de 2024 elaborats pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona. El mercat estranger va suposar el 53,4% dels visitants i el 62,3% de les pernoctacions, el que suposa un augment del 6% i el 10% respectivament del seu pes relatiu en el conjunt.

El mercat domèstic, però, continua tenint un pes molt rellevant per a la destinació. Per exemple, les reserves hoteleres de l'últim mes han estat liderades pel mercat domèstic, sobretot a Barcelona regió (província excepte Barcelona ciutat), on signifiquen el 56,6% segons l’informe de Perspectives d'activitat turística a la Destinació Barcelona corresponent al mes d'abril, publicat aquesta setmana per l'Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió.

Les comarques de Barcelona, a B-Travel

Del 28 al 30 de març la Diputació de Barcelona està present al saló B-Travel, a Fira de Barcelona, en el marc de l’estand de Catalunya, i presenta l’oferta de la demarcació a través de les seves marques turístiques. Així, a l’espai Costa Barcelona es donaran a conèixer els atractius del Baix Llobregat, el Garraf, el Maresme, el Penedès, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental; a l’espai Paisatges Barcelona, l’oferta de l’Anoia, el Bages, el Moianès i Osona; i a l’espai Barcelonès, la de Badalona, Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet. Per la seva banda, el Berguedà estarà representat a l’espai Pirineus.

La presentació de la campanya “Sense anar més lluny” ha donat el tret de sortida a l’agenda d’activitats que tindran lloc a l’estand durant la fira, com ara la presentació de la temporada de fires modernistes de la província amb colles modernistes de diferents municipis (divendres a les 16:30h), el Tast de vins de la Terra de la Pansa Blanca a càrrec del Maresme i el Vallès Oriental (divendres a les 18:30h).

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic”, número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles” i número 12 "Consum i producció sostenibles. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Imatge promocional de la campanya. Foto: Diputació de Barcelona La diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ana Herrera, durant la presentació de la campanya a B-Travel. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.