1a Jornada de comunicació municipal
Els ajuntaments són l’administració pública més propera a la ciutadania, i és als municipis on les decisions polítiques impacten de manera més directa en la vida quotidiana de les persones. Per això, la comunicació municipal és una peça clau de la gestió local, no només per la necessitat d’explicar allò que es fa, sinó perquè esdevé un dret de la ciutadania estar informada en tot moment i de manera clara, transparent, oberta i verdadera de la gestió pública que desenvolupen els seus representants polítics municipals.
La Diputació de Barcelona, amb la col·laboració dels col·legis professionals de Periodistes i del Màrqueting i la Comunicació, i de la Xarxa Audiovisual Local (XAL), ha organitzat la I Jornada de Comunicació Municipal. L’objectiu fonamental d’aquesta jornada és explorar la importància de la comunicació als ajuntaments i oferir a electes i a tècnics de comunicació un seguit d’eines pràctiques, estratègies i coneixements per organitzar una comunicació municipal útil i eficaç.
Ponències de la jornada
Com preparar una nota de premsa i tenir presència als mitjans de comunicació
A càrrec d'Adrià Caballero
Com afrontar una crisi. La necessitat de disposar d’un pla de comunicació de crisi
A càrrec de Josep Maria Brugués
A càrrec de Marta Insúa i Marc Melillas
Principis de la publicitat institucional: lleis, objectius, públic i com es contracta
A càrrec de marc Puig
Com parlar en públic de manera eficaç: discursos, mitjans de comunicació i relació amb la ciutadania
A càrrec de Josep Vicenç Mestre