Reglament d’espectacles públics i d’activitats recreatives

Comparteix
25/02/2025 10:00 - 14:00 +34934022565 oerc.formacio@diba.cat

Pati Manning (c. Montalegre, 7 - Barcelona)

Els espectacles públics i les activitats recreatives constitueixen una part molt important de l’acció cultural dels nostres municipis, ja que concreten aspectes tan variats com el lleure, l’entreteniment, les exhibicions teatrals, les projeccions, els concerts i les activitats musicals.

Aquest curs vol mostrar l’àmbit i el règim d’aplicació pel que fa a les activitats de caràcter lúdic en els municipis, entenent que aquesta tipologia  d’actes té, en la majoria dels casos, un clar component cultural. Els municipis, i molt especialment les àrees de cultura, tenen una necessitat creixent de conèixer quin ha de ser el paper pel que fa a les activitats, tant en allò que fa referència als permisos, com a la contractació, les mesures de seguretat i la responsabilitat civil. Tots aquests elements són imprescindibles per a l’èxit de les accions culturals i també per preservar les garanties jurídiques, la seguretat dels ciutadans i la bona organització de les activitats.

Aquest àmbit està regulat pel Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives. El Decret té per objecte el desplegament reglamentari i l’aplicació de la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.

El  curs vol donar èmfasi a les qüestions pràctiques, derivades de la tasca diària dels municipis. Per tant no només vol donar a conèixer la part més textual de la llei, sinó sobretot la seva aplicació directa i concreta en el cas de les activitats culturals i recreatives promogudes pels municipis. Per aquest motiu vol ser un curs en què les preguntes i l’intercanvi d’informació entre els assistents hi tingui un paper molt rellevant.

 

Objectius

  • Mostrar els àmbits d’actuació municipal pel que fa a l’organització d’activitats recreatives i espectacles públics
  • Definir les tipologies d’actuació principals
  • Analitzar els punts  més rellevants del Decret 112/2010, de 31 d’agost, relatiu a activitats recreatives i espectacles públics
  • Determinar els punts principals, l’abast i la implicació dels ajuntaments en els temes vinculats a permisos, seguretat, contractació i responsabilitat civil.
  • Detallar les responsabilitats particulars i institucionals dels actes culturals i recreatius

 

Continguts

  • Anàlisi del marc legal relatiu a l’organització d’espectacles i actes recreatius
  • El Decret 112/2010 i les seves implicacions
  • La gestió cultural davant les exigències del Decret
  • La responsabilitat civil dels ajuntaments: què cal tenir en compte
  • Aspectes de seguretat.
  • La contractació de les activitats culturals
  • Els permisos. Tramitació, exigències i necessitats
  • La tramitació. Què s’ha de tramitar i qui ha de dur-ho a terme
  • La responsabilitat municipal i la dels equips, entitats o àmbits organitzatius

 

DOCENTS

 

Alba Tuca

Enginyera agrònoma superior d’indústries alimentàries, tècnic mig en prevenció de riscos laborals i acreditada per a la redacció de plans d’autoprotecció. Forma part del departament tècnic d’ACTICLIC ENGINYERIA, especialitzada en tràmits i intervenció administrativa municipal de les activitats econòmiques, realitza tasques d’assessoria externa en nombrosos ajuntaments des de fa més de 20 anys i ha desenvolupat un programa informàtic pels webs municipals i finestres empresarials de consulta rápida dels tràmits i documentació en matèria de llicències d’activitats i urbanístiques. Ha col·laborat en treballs relacionats amb les activitats amb la Diputació de Barcelona i amb la Direcció General de Qualitat Ambiental, entre altres.

 

Lugar