Què són i que fan els serveis públics de consum locals?
Els Serveis Públics de Consum són organismes de titularitat pública que depenen d’una administració catalana, que duu a terme les tasques d’informació, orientació i assessorament als consumidors, en l’àmbit de la seva demarcació territorial i d’acord amb les seves competències.
Les seves funcions principals són:
- Informar, orientar i assessorar els consumidors sobre els seus drets i deures i les formes d’exercir-los;
- Rebre i gestionar les queixes, les reclamacions i les denúncies dels consumidors;
- Promoure la mediació entre les parts i fomentar l’arbitratge per a la resolució extrajudicial dels conflictes;
- Acomplir les tasques d’inspecció en matèria de consum;
- Iniciar procediments sancionadors de consum;
- Educar i formar en consum;
- Fer difusió de les organitzacions de consumidors i col·laborar-hi.
A la demarcació de Barcelona estan constituïts 81 serveis públics de consum municipals (OMIC) i 8 de comarcals (OCIC). En les localitats on l’ajuntament no presta directament aquest servei, la Diputació de Barcelona facilita un servei d'atenció integral a la ciutadania en matèria de consum, informa’t a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del teu ajuntament.
Més informació: Servei Públic de Consum (díptic informatiu)