Recull d'activitats de suport al teixit empresarial

El Recull d’activitats de suport al teixit empresarial té l’objectiu de posar a l’abast dels ens locals un conjunt d’activitats d’acompanyament, formatives i informatives per a pimes i persones emprenedores i facilitar la planificació de l’oferta local dels centres de serveis a les empreses amb l’objectiu d’afavorir la generació i la consolidació d’activitat econòmica.

El Recull presenta, com a màxim, 165 activitats, que els ens locals poden incorporar a la seva oferta de serveis. 
 

Els destinataris finals del Recull són les empreses del territori, principalment micro i PIMES, i les persones emprenedores que s'adrecen als serveis locals de suport empresarial, a través dels quals es realitzen les activitats formatives i informatives.

Calendari d'actuacions

Actuacions previstes durant l'any

Properes activitats:

 

 

 

El procediment a seguir per demanar la subvenció de les activitats

1. L’ens local identifica una activitat en el Recull i determina si farà l’activitat individualment o bé conjuntament amb altres ens locals.

2. L’ens local es posa en contacte amb la consultora corresponent que figuri a la fitxa d’activitat seleccionada per tal d’acordar les dates de realització, horaris, espais, materials necessaris i format, que pot ser presencial o bé en línia, segons els casos.

3. L’ens local presenta una sol·licitud de subvenció com a màxim el dia 31 d’octubre de 2025 a través del Portal Municipal de Tràmits (PMT), mitjançant el tràmit C100 (formulari de sol·licitud), amb el corresponent formulari associat, on s’hi hauran de fer constar les dades concretes de cada activitat, segons els models disponibles a la seu electrònica de la Diputació de Barcelona.

4. Si s’ha optat per fer l’activitat conjuntament amb altres ens locals, caldrà acreditar el caràcter supramunicipal de la sol·licitud, marcant la casella corresponent en el formulari, especificant l’àmbit territorial o la relació dels diferents ens locals participants.

5. L’STP comprova el compliment dels requisits i l’existència de disponibilitat pressupostària.

6. L’STP comunica a l’ens local, a través del PMT, la tramitació de la corresponent sol·licitud, o el requeriment d’esmena si és necessari.

7. L’ens local executa l’actuació d’acord amb els continguts, característiques i requeriments de difusió i publicitat de la subvenció de la Diputació de Barcelona, exposats en el Recull i en les fitxes descriptives, que es poden trobar clicant el següent enllaç.

8. L’STP tramita i notifica a l’ens local la resolució de la concessió de la subvenció, per un import màxim del 75% del cost total de l’activitat determinada en el Recull, del 90% en el cas que l’activitat sigui supramunicipal, o bé del 100% si l’ens té una població de fins a 1.000 habitants.

9. L’ajut s’accepta tàcitament per l’ens destinatari si en el termini d’un mes, comptat a partir de la recepció de la notificació, aquest no manifesta expressament la renúncia. L’acceptació comporta la conformitat amb tots els termes de la concessió i les condicions de la seva execució.

Justificació i pagament

1. Dins el termini màxim dels dos mesos següents a la data de finalització de cada activitat subvencionada, l’ens local presenta a través del PMT la documentació justificativa de la seva realització, mitjançant el tràmit C400 (justificació de despeses) amb el corresponent formulari associat, que conté les dades tècniques de l’activitat a justificar, segons els models disponibles a la seu electrònica i a la pàgina web. En la mesura del possible, es recomana utilitzar el model simplificat de justificació per a despeses iguals o inferiors als 3.000,00 €. En el cas que la data de finalització de la realització de l’activitat sigui anterior a la data de notificació de l’atorgament de la subvenció, el període de justificació és de dos mesos a comptar des de l’endemà de rebre la notificació electrònica.

2. El nombre mínim de participants és requisit necessari, que haurà de ser degudament acreditat i que, en cas de no assolir-se, suposarà la revocació de la subvenció atorgada. Pel que fa al nombre màxim de participants en les sessions d’acompanyament per a persones emprenedores (Bloc 1) i en els tallers de consolidació i creixement d’empreses (Bloc 2), és aconsellable que no sobrepassi el màxim recomanat.

3. L’STP revisa la documentació rebuda i sol·licita a l’ens beneficiari, si s'escau, la documentació, informació o esmenes que consideri oportunes. Un cop validada i informada favorablement la justificació, es tramita el corresponent pagament de la subvenció.

4. En el moment del tancament de l’activitat, un cop finalitzat el procediment amb el pagament de la subvenció, es genera la tramesa a l’ens local d’una enquesta de satisfacció en relació al servei prestat. La valoració per part dels ens locals permet recollir informació per a la millora del disseny del procediment i de la seva gestió.

Altres aspectes a considerar

1. L’ens local beneficiari de la subvenció està obligat a difondre que l’activitat ha estat subvencionada per la Diputació de Barcelona.

2. L’ens local beneficiari de la subvenció està obligat a comunicar formalment a l’STP qualsevol alteració en les dates de realització de l’activitat, així com en cas de desistiment o renúncia, si s’escau, a través del PMT.

3. L’ens local ha de vetllar perquè en tota la documentació que s’utilitzi i es lliuri als participants hi aparegui el logotip de la Diputació de Barcelona.

4. A les fitxes d’activitat hi ha les especificacions relatives a la descripció, els continguts i objectius de la mateixa, la durada, el perfil de les persones participants, l’equipament necessari per al seu desenvolupament, així com el cost de l’activitat i les dades de la consultora que la durà a terme.

5. Tanmateix, l’STP es reserva el dret a decidir la continuïtat d’una activitat en el Recull, atenent a la demanda de les activitats i d’acord amb les valoracions realitzades pels ens locals beneficiaris.

Per qualsevol aclariment podeu contactar a través del correu electrònic a l’adreça stp.recull@diba.cat  o al telèfon 661 076 466.

Models addicionals

A continuació us proposem 3 models addicionals per facilitar-vos la recollida de dades i avaluació de participants i experts.

En el cas de la Fitxa de participant, la responsabilitat final del tractament de dades personals recau en l’ens local. Aquest, juntament amb el seu referent de Protecció de Dades, haurà d’assegurar la idoneïtat del text proposat.

A emplenar per la persona participant,

  • Fitxa participant que inclou informació bàsica sobre el seu perfil i que l'ens local haurà de facilitar a les entitats o empreses consultores, prèviament a l’execució de les activitats. La responsabilitat final del tractament de dades personals és de l’ens local. A continuació es facilita una proposta de model que no és d'aplicació obligatòria, cada ens local haurà d’adaptar-lo al seu cas: Model Fitxa de participant
  • Qüestionari d'avaluació de l'activitat. A continuació es facilita una proposta de model que no és d'aplicació obligatòria, cada ens local pot utilitzar el seu propi model: Model Qüestionari d'avaluació de l'activitat

A emplenar per la persona experta de l'empresa consultora,

Les condicions de participació aprovades a finals del 2020 es poden consultar en aquest enllaç. També recomanem llegir la Presentació del Recull edició 2023 el document de Preguntes i respostes.

Seguidament es poden descarregar els models de fitxes a presentar (aquests formularis interactius estan creats per a la versió Adobe Acrobat Reader DC. Els arxius s'han de descarregar, desar a l’ordinador i obrir amb el programari pertinent (clicant amb el botó dret “Obre amb” i seleccionant “Adobe Acrobat DC”):

 

Servei de Teixit Productiu
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació

Diputació de Barcelona
Travessera de les Corts, 131-159
Recinte Maternitat - Pavelló Mestral
08028 Barcelona
T. 661 076 466
stp.recull@diba.cat 
www.diba.cat/promoeco