Diputació de Barcelona
Entorn urbà i salut
 
Eines per incorporar la perspectiva de la salut en les actuacions municipals
 

People Moving Count (plug-in for measuring urban experiences of young children)

Gehl Institute & Bernard van Leer Foundation
2018

Enllaç al recurs: https://bernardvanleer.org/app/uploads/2018/10/Urban95-Field-Guide.pdf

Format:
Guia
Població a la qual s'adreça:
Infants i adolescents
Objectiu:

Registrar persones movent-se a través d'un espai.

Aquesta eina és una versió del People Moving Count (Comptatge de persones en moviment), centrada en la població jove (nadons, nens) i els seus cuidadors.

Metodologia:

Tècnica d'observació que consisteix en registrar, en períodes de 10 minuts de durada, quantes persones travessen una línia invisible que creua l'espai d'estudi.

Es registra el nombre de persones que travessen aquesta línia, distingint entre nadons, nens fins als 5 anys, cuidadors o altres.

També es registra si la persona està caminant, en bicicleta, si té mobilitat reduïda, si fa servir un cotxet, si està sent transportat per una altra, etc.

Oportunitats i limitacions:

Aquesta eina aporta informació sobre l'ús que es fa d'un espai públic en diferents moments del dia per part de nadons, nens i els seus cuidadors, i com és d’accessible per diferents modes de transport.

La guia proporciona recursos per implementar-la, com plantilles de registre.

En formar part d'un paquet d'eines enfocades a la població jove, pot complementar-se amb la resta d’eines.

Indicadors:
Nombre de nadons que travessen l'espai d'estudi.
Nombre d'infants de fins a 5 anys que travessen l’espai d'estudi.
Nombre de persones cuidadores de menors.
Nombre de dones embarassades.
Nombre de cotxets de nadó utilitzats per travessar l'espai d'estudi.
Nombre d'infants transportats en braços de les persones que els cuiden.
Temàtica:
Espai públic Infraestructura verda Mobilitat i accessibilitat
Vincle amb la salut:
Física Social
Escala de l'àmbit d'estudi:
Habitatge / carrer / edifici / espai públic acotat
Fase d'aplicació:
Diagnosi i pre-projecte Monitoratge i avaluació
Enfocament metodològic:
Observació