Canal d’accés al Sistema intern d’informació
1. Què és el Canal intern de comunicacions?
És l’instrument preferent per informar o alertar de forma segura, confidencial, i anònima si així es desitja, de possibles infraccions normatives greus o molt greus i casos de frau comesos al Consorci del Parc de la Serralada Litoral: https://diba.bustiaetica.seu-e.cat/#/submission?context=6727d54c-dbf0-4fe9-896d-f3a97629fc69
No es configura com el canal per plantejar dilemes o dubtes de naturalesa ètica i tampoc és el canal per plantejar consultes, queixes i suggeriments genèrics. En aquests casos, podeu adreçar una Instància General des de la Seu electrònica del Consorci a través de l'enllaç: https://consorciparcdelaserraladalitoral.eadministracio.cat/info.1
2. Qui pot utilitzar aquest canal?
Qualsevol persona que hagi obtingut informació sobre la comissió d’una possible actuació irregular en un context laboral o professional amb el Consorci del Parc de la Serralada Litoral.
És dir, persones amb vincles professionals, laborals o contractuals vigents o finalitzats amb el Consorci del Parc de la Serralada Litoral, voluntaris, treballadors en pràctiques o períodes de formació, persones que participen en processos de selecció, persones que presten assistència a informants o relacionades amb aquests i que poden patir represàlies, entre altres, d’acord amb el previst a l’article 3 de la Llei 2/2023, de 20 febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
3. Quin és el seu funcionament?
Podeu presentar les informacions de forma anònima. Es presentin de forma anònima o no, el Consorci del Parc de la Serralada Litoral garanteix la confidencialitat de la identitat de la persona informant, dels tercers mencionats i de la informació comunicada durant tot el procediment. Així mateix, es garanteix el trasllat a l’autoritat competent de les actuacions i informacions recavades en el cas que de la seva anàlisi se’n pugui derivar la possible comissió d’un delicte.
Tret que no hagueu renunciat expressament, rebreu resposta sobre l’admissió o inadmissió a tràmit en un termini màxim de 15 dies hàbils comptadors a partir de la data d’entrada de la informació en el canal.
Un cop presenteu la denúncia obtindreu un codi alfanumèric d’accés, que us permetrà consultar l’estat de tramitació o aportar més informació sobre la vostra comunicació.
4. Bústia de denúncies de l’Oficina Antifrau de Catalunya
L’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) assumeix les funcions atribuïdes a l’Autoritat Independent de Protecció de l’Informant a Catalunya, incloses les potestats sancionadores i d’execució de les resolucions sancionadores.
L’OAC disposa d’un canal extern telemàtic que permet presentar denúncies de forma confidencial i anònima. Podeu accedir al canal i obtenir més informació a través de l'enllaç: https://www.antifrau.cat/ca/investigacio/denuncieu.html
La teva privacitat és la nostra prioritat
Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:
- Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
- Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador. - De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, X, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.