20/09/2024 10:01 h.
El servei «Fem-ho fàcil» més a prop de tothom i més accessible
«Fem-ho fàcil» és un servei que ajuda la ciutadania a fer tràmits electrònics amb els ens locals de manera personalitzada
Els ens locals SeTDIBA són beneficiaris també de manera gratuïta d'aquest servei, que han de publicitar a l'oficina d'atenció ciutadana i als seus canals digitals.
A través d’aquest servei de suport el ciutadà resol dubtes i rep atenció personalitzada per portar a terme tràmits digitals, com ara superar dificultats amb l’ús dels sistemes d’identificació i signatura digitals, presentar qualsevol sol·licitud a través d’internet o accedir a notificacions electròniques.
Per a empreses o entitats, aquest servei permetrà superar les dificultats tècniques per presentar factures electròniques, participar de licitacions públiques, presentar-se a un ajut o subvenció, o realitzar qualsevol altra sol·licitud pel canal electrònic.
Més idiomes, més accessible, més canals, més tràmits
Ara, encara més fàcil. Aquest any s’hi han incorporat algunes novetats per tal d’avançar en la reducció de les desigualtats i facilitar l’accés al servei de col·lectius amb dificultats d’accés a l’administració digital:
- Més tràmits: nou suport en consultes sobre el portal de transparència municipal o sobre com fer peticions d'accés a la informació pública.
- Més canals: a més del canal del telèfon, 935 95 04 64, el correu electrònic tramits@diba.cat, i el formulari web Et truquem!, ara podeu resoldre els dubtes per WhatsApp i videoatenció.
- Més idiomes: la videoatenció ofereix el servei en més de 40 idiomes.
- Més inclusius: oferim un servei amb intèrpret de llenguatge de signes i un protocol telefònic per ajudar les persones amb discapacitat visual.
Et fan consultes sobre tramitació electrònica? deriva al servei i truquem a l'usuari!
Recordeu que si el vostre ens local atén presencialment un ciutadà que té dubtes sobre notificacions electròniques o sobre com fer un tràmit electrònic, podeu demanar que li truquin directament des del servei «Fem-ho fàcil» en la franja horària que triï:Podeu trobar aquest servei aquí: https://setdiba.diba.cat/derivacio (guardeu aquesta adreça per quan la necessiteu!)
Fes que la informació arribi! Empapera l'oficina d'atenció ciutadana
Per facilitar la comunicació d'aquestes novetats a la ciutadania, en els propers dies rebreu 4 cartells per promoure les novetats del servei. És important que els col·loqueu de forma ben visible. Recordeu que si us interessa, us podem fer alguns exemplars personalitzats amb el logo de la vostra entitat. Només cal que ho demaneu a gb.innovaciod@diba.cat. Cal que ens indiqueu quin dels cartells voleu que us facilitem amb el logo de la vostra entitat.
Recordeu que disposeu de vídeos informatius del servei que podeu utilitzar a les xarxes o televisions locals. Trobareu tots els materials de difusió a: https://www.diba.cat/web/fem-ho-facil/materials