Abandonament escolar prematur més enllà dels indicadors. Una proposta de perfils a partir de les experiències dels i les joves

En aquesta primera sessió del Cicle de Seminaris Noves Oportunitats Educatives NOE 4.10, organitzat per l’Àrea d’Educació, Esports i Joventut de la Diputació de Barcelona es va abordar el fenomen de l’abandonament escolar prematur, atenent als factors que hi intervenen i fent especial èmfasi en la diversitat de perfils dels i les joves en risc d’abandonament.

Alejandro Montes, doctor i professor de sociologia de l’educació a la UAB i membre de l’equip de recerca GEPS (Globalització, educació i polítiques socials) va presentar els resultats principals de la recerca “L’abandonament escolar a la ciutat de Barcelona: un abordatge qualitatiu a les experiències i trajectòries escolars dels i les joves” que ha dut a terme GEPS-UAB.

El treball ha permès identificar dos perfils: abandonament per insatisfacció i abandonament per desvinculació. A la seva ponència, el doctor Montes defineix les característiques principals d’aquests dos perfils i desenvolupa el principals factors explicatius vinculats a les trajectòries educatives d’aquests i aquestes joves, més enllà del que ens diuen els indicadors estadístics.

Data: 28 de setembre de 2021

Imatge: Mooremedia - Shutterstock.com

Imatge: Mooremedia - Shutterstock.com

Materials

Orientació i transicions