Canal d’accés al Sistema intern d’informació
1. Què és el Canal intern de comunicacions?
És l’instrument preferent per informar o alertar de forma segura, confidencial, i anònima si així es desitja, de possibles infraccions normatives greus o molt greus i casos de frau comesos al Consorci del Parc de la Serralada Litoral: https://diba.bustiaetica.seu-e.cat/#/submission?context=6727d54c-dbf0-4fe9-896d-f3a97629fc69
No es configura com el canal per plantejar dilemes o dubtes de naturalesa ètica i tampoc és el canal per plantejar consultes, queixes i suggeriments genèrics. En aquests casos, podeu adreçar una Instància General des de la Seu electrònica del Consorci a través de l'enllaç: https://consorciparcdelaserraladalitoral.eadministracio.cat/info.1
2. Qui pot utilitzar aquest canal?
Qualsevol persona que hagi obtingut informació sobre la comissió d’una possible actuació irregular en un context laboral o professional amb el Consorci del Parc de la Serralada Litoral.
És dir, persones amb vincles professionals, laborals o contractuals vigents o finalitzats amb el Consorci del Parc de la Serralada Litoral, voluntaris, treballadors en pràctiques o períodes de formació, persones que participen en processos de selecció, persones que presten assistència a informants o relacionades amb aquests i que poden patir represàlies, entre altres, d’acord amb el previst a l’article 3 de la Llei 2/2023, de 20 febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
3. Quin és el seu funcionament?
Podeu presentar les informacions de forma anònima. Es presentin de forma anònima o no, el Consorci del Parc de la Serralada Litoral garanteix la confidencialitat de la identitat de la persona informant, dels tercers mencionats i de la informació comunicada durant tot el procediment. Així mateix, es garanteix el trasllat a l’autoritat competent de les actuacions i informacions recavades en el cas que de la seva anàlisi se’n pugui derivar la possible comissió d’un delicte.
Tret que no hagueu renunciat expressament, rebreu resposta sobre l’admissió o inadmissió a tràmit en un termini màxim de 15 dies hàbils comptadors a partir de la data d’entrada de la informació en el canal.
Un cop presenteu la denúncia obtindreu un codi alfanumèric d’accés, que us permetrà consultar l’estat de tramitació o aportar més informació sobre la vostra comunicació.
4. Bústia de denúncies de l’Oficina Antifrau de Catalunya
L’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) assumeix les funcions atribuïdes a l’Autoritat Independent de Protecció de l’Informant a Catalunya, incloses les potestats sancionadores i d’execució de les resolucions sancionadores.
L’OAC disposa d’un canal extern telemàtic que permet presentar denúncies de forma confidencial i anònima. Podeu accedir al canal i obtenir més informació a través de l'enllaç: https://www.antifrau.cat/ca/investigacio/denuncieu.html
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.