<small>Àmbit corporatiu</small><br/><strong>Administració digital</strong>

Àmbit corporatiu
Administració digital

L’Administració digital fa referència a l’ús intensiu dels mitjans electrònics per part de l’Administració per millorar l’eficiència interna, facilitar les relacions interadministratives i les relacions amb els ciutadans, les entitats i les empreses. És l’adaptació de l’Administració a la nova societat digital, més complexa i interdependent, que requereix treball en xarxa, eficiència i eficàcia, així com accessibilitat, transparència i seguretat.

És precisament en el camí cap a un nou paradigma d’Administració pública -que gira al voltant dels conceptes d’accessibilitat, simplificació administrativa, digitalització, seguretat i interoperabilitat-, des d’on la Diputació de Barcelona vol consolidar-se com una Administració pública, transparent i professional, al servei dels governs locals i de la ciutadania.

La Diputació de Barcelona impulsa l'administració digital tant en l'àmbit corporatiu intern com en la vessat de suport als governs locals (vegeu els apartats específics).

 

Les principals línies en relació a l'administració digital es centren en:

  • Desplegament de l'administració digital a la Diputació de Barcelona:
    • Suport a la millora de la gestió interna digital de l'organització.
    • Gestió de la Seu electrònica i la relació digital amb la ciutadania.
    • Desplegament dels serveis interoperables a la Diputació de Barcelona, en l’obtenció de dades i documents que es troben en poder d’altres administracions públiques.
    • Simplificació de la documentació sol·licitada a les persones interessades en la tramitació administrativa mitjançant la interoperabilitat amb altres administracions.
  • Acompanyament del sector públic en la seva adequació a l’administració digital: 
    • Accions i mecanismes per a la incorporació del sector públic a les solucions corporatives o a altres alternatives.
  • Desplegament dels serveis SeTDIBA de forma generalitzada al territori: 
    • Resposta a totes les sol·licituds de prestació de serveis SeTDIBA.
    • Ampliació dels destinataris dels serveis SeTDIBA.
  • Millora progressiva del funcionament i les funcionalitats dels serveis SeTDIBA: 
    • Funcionament adequat de la plataforma tecnològica i integració de les eines SeTDIBA amb altres serveis que la Diba presta als ajuntaments.
    • Incorporació de noves funcionalitats per a facilitar la gestió municipal mitjançant SeTDIBA.
  • Compliment normatiu dels serveis SeTDIBA: 
    • Ple compliment de la normativa en matèria en matèria de procediment administratiu i règim jurídic, de protecció de dades de caràcter personal i de seguretat de la informació.
  • Consolidació de SeTDIBA com a serveis integrals de suport a la transformació digital: 
    • Millora de la capacitació de la ciutadania en la tramitació electrònica amb els ajuntaments SeTDIBA.