Àmbit corporatiu
Administració digital
L’Administració digital fa referència a l’ús intensiu dels mitjans electrònics per part de l’Administració per millorar l’eficiència interna, facilitar les relacions interadministratives i les relacions amb els ciutadans, les entitats i les empreses. És l’adaptació de l’Administració a la nova societat digital, més complexa i interdependent, que requereix treball en xarxa, eficiència i eficàcia, així com accessibilitat, transparència i seguretat.
És precisament en el camí cap a un nou paradigma d’Administració pública -que gira al voltant dels conceptes d’accessibilitat, simplificació administrativa, digitalització, seguretat i interoperabilitat-, des d’on la Diputació de Barcelona vol consolidar-se com una Administració pública, transparent i professional, al servei dels governs locals i de la ciutadania.
La Diputació de Barcelona impulsa l'administració digital tant en l'àmbit corporatiu intern com en la vessat de suport als governs locals (vegeu els apartats específics).
Les principals línies en relació a l'administració digital es centren en:
- Desplegament de l'administració digital a la Diputació de Barcelona:
- Suport a la millora de la gestió interna digital de l'organització.
- Gestió de la Seu electrònica i la relació digital amb la ciutadania.
- Desplegament dels serveis interoperables a la Diputació de Barcelona, en l’obtenció de dades i documents que es troben en poder d’altres administracions públiques.
- Simplificació de la documentació sol·licitada a les persones interessades en la tramitació administrativa mitjançant la interoperabilitat amb altres administracions.
- Acompanyament del sector públic en la seva adequació a l’administració digital:
- Accions i mecanismes per a la incorporació del sector públic a les solucions corporatives o a altres alternatives.
- Desplegament dels serveis SeTDIBA de forma generalitzada al territori:
- Resposta a totes les sol·licituds de prestació de serveis SeTDIBA.
- Ampliació dels destinataris dels serveis SeTDIBA.
- Millora progressiva del funcionament i les funcionalitats dels serveis SeTDIBA:
- Funcionament adequat de la plataforma tecnològica i integració de les eines SeTDIBA amb altres serveis que la Diba presta als ajuntaments.
- Incorporació de noves funcionalitats per a facilitar la gestió municipal mitjançant SeTDIBA.
- Compliment normatiu dels serveis SeTDIBA:
- Ple compliment de la normativa en matèria en matèria de procediment administratiu i règim jurídic, de protecció de dades de caràcter personal i de seguretat de la informació.
- Consolidació de SeTDIBA com a serveis integrals de suport a la transformació digital:
- Millora de la capacitació de la ciutadania en la tramitació electrònica amb els ajuntaments SeTDIBA.