Catàleg de serveis 2024-2027
El Catàleg de serveis 2024-2027 es configura com l'instrument vertebrador del nostre model de cooperació local. El nou Catàleg, amb natura refermada de catàleg continu i estable, es fonamenta en el convenciment que una oferta a quatre anys vista millora la planificació del territori, simplifica la gestió i contribueix a la sostenibilitat del serveis públics locals.
El Catàleg compta amb un cercador que permet obtenir catàlegs a mida segons diferents criteris (població, termini de sol·licitud, tipus de recurs, matèria...) i on s’inclouen tots els recursos disponibles. Cada recurs conté informació completa dels ens destinataris i dels requisits d’accés, els criteris de valoració i puntuació, els terminis de concessió i condicions d’execució i la justificació.
Els recursos que ofereix el Servei de Suport a les Polítiques de Consum a través del Catàleg de serveis són els següents:
Recurs: Serveis públics de consum (OMIC i OCIC)
Tipus: Recurs econòmic
Sol·licitud: PMT
Termini: 08/02/2024
Informació addicional: L'objectiu del recurs és fomentar l'atenció prestada pels ens locals a la ciutadania en matèria de consum, tot donant suport a la creació i al funcionament dels serveis públics de consum dels ens locals de la demarcació de Barcelona amb conveni d'adhesió a la Xarxa Local de Consum.
Recurs: Servei de mediació en consum
Tipus: Recurs econòmic
Sol·licitud: PMT
Termini: 08/02/2024
Informació addicional: Foment de la resolució extrajudicial de conflictes en matèria de consum mitjançant el procediment de mediació dels ens locals de la demarcació de Barcelona que disposin de servei públic de consum.
Recurs: Campanyes de control i disciplina de mercat
Tipus: Recurs material
Sol·licitud: PMT
Termini: 30/04/2024
Informació addicional: Recurs de prestació continuada.
Recurs: Assessorament en matèria de consum
Tipus: Recurs material
Sol·licitud: PMT
Termini: 31/12/2024
Informació addicional: Acompanyament, assessorament i suport específic als ens locals segons necessitats puntuals amb l'objectiu que aquests puguin endegar, millorar o garantir el seu servei en matèria de consum.
Recurs: Activitats de sensibilització en matèria de consum responsable
Tipus: Recurs material
Sol·licitud: PMT
Termini: De l'01/07/2024 al 31/10/2024
Informació addicional: Les accions de sensibilització en matèria de consum responsable tenen l'objectiu de facilitar als col·lectius especialment protegits (infants, adolescents, gent gran, diversitat funcional, etc.), al teixit comercial i a certs col·lectius municipals, coneixements sobre consum responsable.
Recurs: Tramitació de reclamacions en l'àmbit del consum
Tipus: Recurs material
Sol·licitud: Sol·licitud general
Termini: 31/12/2024
Informació addicional: Recurs inclòs amb l'adhesió a la Xarxa Local de Consum per a aquells ens que no disposin d'un Servei Públic de Consum en funcionament.
Recurs: Visites periòdiques de la unitat mòbil d'informació al consumidor
Tipus: Recurs material
Sol·licitud: Sol·licitud general
Termini: 31/12/2024
Informació addicional: Recurs inclòs amb l'adhesió a la Xarxa Local de Consum per a aquells ens que no disposin d'un Servei Públic de Consum en funcionament.