Què hem fet?
Què hem fet?
Pla de Treball
Consulta el Pla de Treball del 2023-2024 de la Xarxa
Balanç de la xarxa
Per conèixer l’activitat de la Xarxa EMMA consulteu el balanç d’activitat de 2022
Per conèixer l’activitat de la Xarxa EMMA consulteu el balanç d’activitat de 2021
Publicacions
Cómo avanzar hacia una educación inclusiva: retos y oportunidades
Article de Gerardo Echeita
1#BREUSENXARXA: Recull de recursos per a la jornada «Escoles Municipals per la Inclusió»
En aquest Breus en Xarxa trobaràs una selecció de diferents recursos sobre escoles municipals i polítiques, programes i pràctiques d’inclusió.
ARTICLE: Les arts i el cervell: és possible una educació integral que no tingui en compte aquests dos factors?, elaborat per David Bueno i Torrens, en el marc de la ponència marc de la Trobada d’inici del curs 2022-2023 de la Xarxa d’Escoles Municipals de Música i Arts, del 9 de novembre del 2022.
Protocol per a la detecció, actuació i prevenció de l’abús sexual i l’assetjament a les escoles municipals de música, dansa i centres de les arts
L’Àrea d’Educació, Esports i Joventut en el marc de la Xarxa d’Escoles Municipals de Música i Arts, amb la col·laboració de l’Associació Catalana d’Escoles de Música i l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social, ha elaborat el document marc “Protocol per a la detecció, actuació i prevenció de l’abús sexual i l’assetjament a les escoles municipals de música, dansa i centres de les arts", sobre el paper de les escoles de música, dansa i centres de les arts en la detecció, prevenció i actuació de l’abús sexual i l’assetjament.
També podeu consultar el document Pautes per a l’elaboració d’un protocol, el model de flyer per a fer difusió del Protocol adaptable a cada escola, la Guia per a la comunitat educativa i els vídeos de la jornada de Presentació del Document Marc.
Una visió interdisciplinària de l’educació i la pràctica artística
El Grup de treball Centres Integrals de les Arts de la Xarxa d’Escoles Municipals de Música, Dansa i Centres de les Arts, ha elaborat el document “Una visió interdisciplinària de l’educació i la pràctica artística”, un relat que aposta clarament per articular uns centres de les arts pensats en benefici d’unes pràctiques i contextos artístics interdisciplinaris i centrats en les persones i en la comunitat.
Disponible també en castellà.
Marc per a la millora i la innovació a les escoles municipals de música i arts
En Boris Mir, Professor d'educació secundària expert en aprenentatge i en transformació educativa, en col·laboració amb Ruben Bes, Joan Fargas i Jordi Soler, professors de l’Escola Superior de Música de Catalunya i el Grup de millora contínua de la Xarxa d’escoles municipals de música i arts, han elaborat el document “Marc per a la millora i la innovació a les escoles municipals de música i arts”.
Aquest document ofereix a les escoles municipals de música i arts i els seus professionals, recursos per a la reflexió necessària a l’hora d’emprendre aquells projectes de transformació i millora que els capacitin per resoldre els reptes educatius i socials que han d’afrontar. Durant el 2022 s’ha publicat una nova versió del document, que incorpora una segona part que recull 55 pràctiques, que exemplifiquen el marc teòric inicial.
Coneix la xarxa
Contingut relacionat